Coach Progress 2006 a 2007. Jaký byl a jaký bude ...

Současnost a perspektiva výstavy očima BUSportálu. Autobusy, příslušenství, ekologie, dopravci, samosprávy a to všechno na podzim v Praze - to určitě smysl dává.
Současnost a perspektiva výstavy očima BUSportálu. Autobusy, příslušenství, ekologie, dopravci, samosprávy a to všechno na podzim v Praze - to určitě smysl dává.
BUSportál zaznamenal podněty a připomínky a zaujímá k nim svoje subjektivní stanoviska.

Honba za premiérami

U každé výstavy a veletrhu trpí mediální sféra úporným zájmem o nejlépe světové premiéry. Pokud u autobusu jde o premiéru určenou i pro Česko a okolí, pak ji lze jen přivítat. Jinak je pro odbornou veřejnost cenná zejména možnost porovnání produkce i prostor k jednání, který v době výstavy má jak prodávající, tak zákazník.

Proudící davy

Symptomem úspěšné výstavy opravdu nejsou. Laická veřejnost a dětský zájem o autíčka sice průběh oživí, ale obchodně pouze odvádějí koncentraci. Opravdoví zájemci o autobusy z řad opravdu zanícených a vzdělaných laiků si cestu na výstavu najdou. Partneři naopak klid na jednání vítají a není jednoduché ani pro redakci BUSportálu nacházet momenty, kdy má vystavovatel čas na neformální diskusi.

Plochy, vystavovatelé, exponáty - větší a více

Bude bezesporu příjemné, pokud se Coach Progressu podaří naplnit třeba i celé Letňany a jinam než k expanzi nemůže koncepce výstavy směřovat. Výhodou soustředění expozic v jedné, byt rozlehlé hale, je sevřenost a kontakt lidí okolo autobusů. Redakce byla na výstavě 3 dny a pokud chtěla zachytit pokud možno poctivě vše včetně průběhu doprovodných programů a nezanedbat jednání s partnery BUSportálu, opravdu bylo co dělat.

Tiskové konference

Ty by se měly vrátit do prvního dne, jak je zvykem jinde. Méně je více a proto by konference měli pořádat jen ti, kdo opravdu vědí, o co jde, i za cenu, že si za pořádání TK připlatí. Rozmazlený novinář už čeká kromě tiskových materiálů také CD s podklady pro výstupy. Aby byl přibalen blok, tužka a další reklamní předmět, není pro profesionála vůbec nutné.

Proč jenom autobusy

Protože výstava, kde jsou autobusy vedle trucků, už tu je. Autobus je navíc jiné téma než kamión. Autobus je více individuální produkt a jeho zákazníky jsou jak dopravci, tak i cestující spolu se svými samosprávami. Navíc jsou autobusy narozdíl od nákladních vozidel opravdu úspěšným českým výrobkem. Tradiční vysokomýtská Karosa jako součást Irisbusu, dynamický SOR Libchavy a jeho partner pro CNG EKOBUS, nový výrobce TEDOM v Třebíči dokonce s českými motory i část výroby EvoBus v Holýšově - Česká republika se opravdu stává významným prvkem autobusového byznysu v Evropě. Minimálně Evropa si uvědomuje neúnosnost narůstající automobilové dopravy zejména v městských aglomeracích a hledá řešení i v hromadné silniční dopravě - samozřejmě na úrovni. Autobus si svoji výstavu určitě zaslouží.

Coach Progress 2007

Určitě bude. Je to rok bez AUTOTECu, IAA a rok s BUSWORLDem. Proč by se novinky z Belgie nemohly přestěhovat po výstavě více na východ ... Důležité jsou zejména odezvy stávajících vystavovatelů a vůle těch ostatních, kteří stále mapují a osahávají terén a odhadují perspektivu projektu. Dlužno poznamenat, že pokud by všichni čekali a pozorovali, výstava se nebude konat nikdy. Přítomnost i těch, kteří nevystavují jako návštěvníků, byla ovšem velice milá. Velice se osvědčila spolupráce Coach Progress s dopravci a jejich asociací ADSSS, která by se mohla rozšířit nejen o další dopravce, ale i o kraje a obce. Pořadatelé navíc chtějí posílit tým o další profesionály.

Coach Progress a lidé - KaLeIdOsKoP.

* Na shledanou za rok *


Coach Progress 2006 a 2007. Jaký byl a jaký bude ...
Redakce BUSportálu spolu s Janem Veselým, který na letošní výstavě natočil i ''pohyblivý'' dokument (před Škoda 706 RTO LUX ČSAP Nymburk).