Jaroslav Hanák, prezident ADSSF a Svazu dopravy ČR a viceprezident Sdružení ČESMAD BOHEMIA. Co zaujalo BUSportál.
Jaroslav Hanák, prezident ADSSF a Svazu dopravy ČR a viceprezident Sdružení ČESMAD BOHEMIA. Co zaujalo BUSportál.
Podnikatel leden/2005

.... Jiná situace je např. v oblasti české autobusové dopravy. Příkladem může být příchod nadnárodní společnosti Connex na náš trh. To ovšem považuji z hlediska představitele lobby autobusové dopravy za pozitivní - je dobré mít vedle sebe silnou společnost jako partnera, zejména když žádáte o dotace na provoz a obnovu autobusů, nebo při ovlivňování legislativy, která s tim souvisí. Konkurenčnímu tlaku těchto obrovských společností nelze zabránit, a je na zvážení manažerů středních a menších firem z této branže - zda je či není vhodná doba část firmy například prodat. Globalizace je nevyhnutelná i pro fungování kvalitního integrovaného dopravního systému a zavedení jednotné odbavovací karty v ČR čehož jsem jednoznačným zastáncem....

... Nesmírně důležitou věcí pro zajišťování kvalitní a bezpečné dopravy je čisté a jasné právní a podnikatelské prostředí s fungujícím kontrolním systémem státu. Tady máme také co dohánět. Jediným účinným způsobem je podle mě aktivní účast policie v provozu na dálnicích. Tím však nemyslím "maskované" hlídky na tradičních a známých místech, ale několik klasických policejních aut, která se budou preventivně pohybovat v obou směrech dálnice. Podnikatelská sféra je dále také přesvědčena, že je naprosto nepřijatelné, aby byly na dálnici více jak dvě uzávěrky současně. Raději ať je uzávěra delší, ale je jich menší počet. Nu a také tam by v zájmu plynulosti dopravy měla asistovat policie a v případě nedodržování předpisů ("zipování", zákaz předjiždění kamionů atd.) nekompromisně pokutovat....


Doprava a silnice 2/2005

V ČR existují tň důležité organizace, kterě hájí dopravce - Svaz dopravy ČR, ČESMAD Bohemia a ADSSF. Nemyslíte, že nazrál čas pro vytvoření jednotného a silnějšího svazu dopravy, který by měl větší šanci hájit zájmy českých podnikatelů v dopravě? A v čem je například úloha ADSSF výjimečná a nezastupitelná?
... Svaz dopravy ČR je největší součástí nejvýznamnějšího a nejsilnéjšího seskupení Svazu průmyslu a dopravy ČR. Ten je klíčovým národním zaměstnavatelským a podnikatelským seskupením s přímým proti partnerstvím vlády, parlamentu a odborů. Navíc v posledních měsících s novým vedením zásadně jak členskou základnou, tak i svoji prací, stanovisky a jednáními mimořádně posiluje své postavení.

Česmad Bohemia je precizní servisní organizací pro všechny silniční dopravce s mimořádně - díky svému současnému vedení provázanými vztahy na světovou organizaci silničních dopravců IRU - velkou možností kvalitního lobbingu doma i v Bruselu. Právě neuvěřitelný a kvalitní rozsah služeb pro všechny skupiny dopravců je tím, co dává tomuto sdružení mimořádnou atraktivnost.

Asociace ADSSF je jak já říkám, "zednářskou lóží" vybrané skupiny silničních dopravců a jejich majitelů a ředitelů s omezenou možností díky přísným kriteriím - přijetí dalších členů. Většina managerů ADSSF stojí léta v čele i ostatních seskupení silničních dopravců, a to samo dává garance bezkonfliktní spolupráce a garance společných stanovisek bez potřeby rušení současných strukturči jejich násilného a dnes i zbytečného spojování. Každé z těch tří uvedených má v něčem výlučnost či mimořádnost ve prospěch těch ostatních.
Z článků "Zdravá drzost vůči EU se nám jistě vyplatí" (Podnikatel) a "Více pozitiv ze vstupu do EU" (Doprava a silnice) vybral BUSportál.