Musí mít autobusoví stevardi manipulující s nápoji a potravinami platný zdravotní průkaz pracovníků v potravinářství? Cestujícímu odpovídá Petr Čáp ze společnosti Nobless line, která jezdí z Prahy do Košic s patrovými "restauračními" Setrami.
Musí mít autobusoví stevardi manipulující s nápoji a potravinami platný zdravotní průkaz pracovníků v potravinářství? Cestujícímu odpovídá Petr Čáp ze společnosti Nobless line, která jezdí z Prahy do Košic s patrovými "restauračními" Setrami.
BUSportálu se zeptal Zdeněk Šikl:
... Na autobusových linkách a nejen společnosti Student agency, ale třeba i Nobless line a dalších, se ku spokojenosti cestujících zavedla jako jedna ze služeb, že usměvavá stewardka donese cestujícímu (většinou zdarma) teplý nápoj, připravený z automatu na palubě autobusu. Vzhledem k tomu, že si tyto nápoje nepřipravují cestující individuelně, ale že jim jsou servírovány na místo palubním průvodčím, a že se jedná o nebalenou potravinu určenou k přímé konzumaci, tak se táži: Musí a nebo nemusí mít stewardi platný zdravotní průkaz pracovníků v potravinářství? ...
Odpovídá Petr Čáp ze společnosti Nobless line:
.... Je naprosto v pořádku, když se cestující ptá na hygienický průkaz obsluhujícího personálu. Ze zákona a nařizeni Hlavního hygienika ČR musí mít každá osoba, která přijde do styku s výrobou anebo balením potravin platný hygienický průkaz. Každý rok se musí průkaz prolongovat sérií zdravotních vyšetření. U nás platný zdravotní průkaz, který je automatickou součástí jízdních dokumentů, mají všichni zaměstnanci přicházející do styku s potravinami a cestujícími. Je podmínkou i pro nové nastupující řidiče.
Cestující má právo vědět, zdali servírované nápoje nebo potraviny jsou provozovány v hygienickém režimu, aby eventuelně sám mohl eliminovat pseudosnahy různých dopravců o takzvaný „nadstandardní servis“ poskytovaný na „palubě„ busu ...