Co BUSportál zaujalo v jednotlivých vystoupeních odborníků
Z prezentace společnosti Bosch, která se zabývá hybridní technologií.

na Pressclubu Autosalónu Brno v tématice Hledání alternativy ... Záběry z prezentací.
na Pressclubu Autosalónu Brno v tématice Hledání alternativy ... Záběry z prezentací.
Ačkoli BUSportál osobní vozy neoslovují, tématika paliv a pohonů je pro malá i velká auta v mnohém společná snad kromě benzinu. Setkání v prostorách strahovského areálu přineslo ujasnění stávajících a mnoho nových informací a navázání nových cenných kontaktů. V bloku, který měl jako společného jmenovatale zejména osobní automobil, zákonitě chyběla velmi důležitá alternativa:
Hromadná veřejná doprava - pohodlná, dostupná a levná.

Na BUSportálu vyšly Informace ze souhrnné tiskové zprávy Pressclubu Autosalonu Brno: Hledání alternativy ...
Z jednotlivých prezentací jsme zachytili:
  • Zástupci společnosti Bosch deklarovali sympatie společnosti k hybridům. Jako mikrohybrid je definováno vozidlo, kde je zejména zajištěno vypínání motoru při zastavení vozu a zpětný start zajištěný spojkovým pedálem přes silný startér s ukládáním přebytečné energie v bateriích a využití rekuperace brzd. Slabý a silný hybrid je pak vozidlo vybavené slabším či silnějším elektromotorem. Zajímavou informací je příklad z Brazílie, kde jezdí automobily i na tři paliva zároveň. Na jedné tankovací stanici tak jsou stojany na benzin, etanol i CNG.
  • Význam kvality i údržby pneumatik v úspoře paliva připomněl zástupce společnosti Michelin. Uvedl možnosti pořízení pneumatik s natolik sníženým valivým odporem, že dochází u nákladního automobilu k úsporám přes 2l paliva na 100 km. Michelin se výrazně angažuje ve snaze o označování energetické náročnosti pneumatik do třríd tak, jako je běžné např. u elektrospotřebičů.
  • Praktickou ukázkou vozů na CNG byly dva dvoupalivové vozy Fiat. V Itálii se tato technologie již používá ve statisících vozů narozdíl od stovek v České republice.
  • Společnost RWE podporuje výrazně užití zemního plynu pro dopravu, která zaručuje celoroční poptávku narozdíl od vytápění. CNG jako neobnovitelný zdroj má odhadované minimálně dvojnásobné zásoby oproti ropě. Současných 13 plnicích stanic se rozroste v nejbližší době o 5 - Tábor, Karlovy Vary, Ústí nad Labem, Brno, Mladá Boleslav. V současnosti je v ČR 650 vozů na CNG, z toho 200 autobusů.
  • Česká asociace petrolejářského průmyslu a obchodu ČAPPO deklarovala připravenost k dodávání bioetanolu do benzinu a metylesteru do nafty. Tyto nízkoprocentní směsi by měly být na čerpacích stanicích k dispozici od 1.1.2008. Pokud nedojde k dotování, pak to bude znamenat zdražení paliv.
  • V kontextu hledání náhrady ropných produktů upozornila ČVUT na nejlepší obsah energie právě ropných produktů a na horní mez účinnosti motorů. Stále nevyřešeným problémem u vyvinutých vodíkových technologií je energetická náročnost, v současnosti splnitelná jen jadernou energetikou. Žádné palivo nelze vytrhnout z kontextu "těžba - výroba - distribuce - spotřeba".
  • Ministerstvo životního prostředí by rádo rozetlo začarovaný kruh, kdy málo vozů na CNG nedává impuls k budování stanic CNG a naopak. Startovacím množstvím vozidel k prolomení by mohla být obnova vozidel státní správy, tj. cca 3500 ročně. Předpokladem je vyšší cena o max 60000 Kč, dojezd 500km. Zástupce MŽP připomněl novelu zákona 16/1993 a druhou etapu ekologické daňové reformy.

Co BUSportál zaujalo v jednotlivých vystoupeních odborníků
Co BUSportál zaujalo v jednotlivých vystoupeních odborníků
Zástupce společnosti Bosch Milan Ernest.
Co BUSportál zaujalo v jednotlivých vystoupeních odborníků
Zástupce společnosti Michelin Daniel Cahel.
Co BUSportál zaujalo v jednotlivých vystoupeních odborníků
Zástupce společnosti Fiat Josef Dušek a zástupce společnosti RWE Lubomír Kolman.
Co BUSportál zaujalo v jednotlivých vystoupeních odborníků
Zástupce MŽP Aleš Kuták.
Co BUSportál zaujalo v jednotlivých vystoupeních odborníků
Z diskuse - Antonín Šípek ze Sdružení automobilového průmyslu.
Co BUSportál zaujalo v jednotlivých vystoupeních odborníků
Lubomír Kolman RWE a Jaromír Vegr Ekolo.
Co BUSportál zaujalo v jednotlivých vystoupeních odborníků
Dvoupalivový FIAT.
Co BUSportál zaujalo v jednotlivých vystoupeních odborníků
Elektropažout.