Čistý vodík pro evropská města   a autobusy Citaro FuelCELL-Hybrid

Hybridní autobusy Mercedes-Benz s vodíkovými palivovými články v projektu CHIC (Clean Hydrogen in European Cities). Krok ke komerčnímu využití se zapojením Mercedes-Benz, Van Hool a Wrightbus.
Hybridní autobusy Mercedes-Benz s vodíkovými palivovými články v projektu CHIC (Clean Hydrogen in European Cities). Krok ke komerčnímu využití se zapojením Mercedes-Benz, Van Hool a Wrightbus.
Stuttgart – 4. listopadu proběhlo v Kolíně nad Rýnem zahájení projektu CHIC (Clean Hydrogen in European Cities / Čistý vodík pro evropská města). Projekt financovaný Evropskou unií umožní v pěti evropských městech integraci 26 autobusů na palivové články do běžného linkového provozu. Svá hybridní vozidla na palivové články pro tento projekt poskytnou nejméně tři výrobci - Mercedes-Benz, Van Hool a Wrightbus.

Projekt je založen na postupném zavádění autobusů na vodíkový pohon s palivovými články a je zaměřen na vytvoření vozových parků autobusů s palivovými články a současně potřebné infrastruktury. Města, kde budou vozidla nasazena, jsou Aarau, Bolzano, Milán, Londýn a Oslo. Prostřednictvím měst Berlín, Hamburg, Kolín nad Rýnem a Whistler (Kanada) budou využity zkušenosti z již existujících projektů. Jedná se především o města, která se již v letech 2003 až 2009 účastnila úspěšných předchozích projektů CUTE a HyFLEET:CUTE. Zkušenosti získané v projektu by měly v dalším kroku pomoci 14 regionům Evropy při vybudování vozového parku s vozidly na palivové články i při vytváření a řízení odpovídající infrastruktury.
Fotogalerie Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-hybrid
10 nových autobusů na palivové články pro společnost Hamburger Hochbahn
Vodíkové technologie: Budoucnost vodíkových autobusů
Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid
Autobus Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid se poprvé představil loni v listopadu v Hamburku. Hybridní autobusy na palivové články jsou ve své nejnovější generaci výrazně přátelské k životnímu prostředí: Neprodukují škodlivé emise a jsou téměř nehlučné. Jsou proto ideální pro nasazení ve vysoce znečištěných vnitřních městech a metropolích.
Díky zdokonaleným komponentům palivových článků a hybridizaci s lithio-iontovými bateriemi uspoří Citaro FuelCELL-Hybrid ve srovnání s předchozí generací téměř 50 procent vodíku. Dosah autobusu na palivové články je přibližně 250 kilometrů. Kromě toho je pohonný systém s palivovým článkem prakticky bezúdržbový a má extrémně dlouhou životnost.
S hybridním autobusem Citaro FuelCELL se společnost Daimler účastní velkého flotilového testu vozového parku v rámci projektu CHIC. Společnost tak navazuje na úspěšné projekty Evropské unie CUTE a HyFLEET:CUTE prováděné od roku 2003 do roku 2009. Celkem 36 autobusů Mercedes-Benz Citaro poháněných palivovými články druhé generace se maximálně osvědčilo v provozu u dvanácti dopravních podniků na třech kontinentech. S více než 140 000 provozními hodinami a více než 2,2 miliony ujetých kilometrů prokázaly autobusy Mercedes-Benz vhodnost ekologického pohonu na palivové články pro každodenní praxi.
Globální iniciativa "Shaping Future Transportation" spojuje všechny aktivity pro udržitelnou mobilitu v oblasti užitkových vozidel společnosti Daimler AG. Cílem této iniciativy je vytvořit za pomoci efektivních a čistých pohonných systémů a alternativních paliv bezemisní užitková vozidla budoucnosti. V programu "Shaping Future Transportation" je zahrnuto šetření zdrojů, snižování emisí všeho druhu při současném zajištění maximální bezpečnosti provozu. Autobus Citaro FuelCELL-Hybrid, vyvinutý s podporou Evropské unie, přitom hraje důležitou roli.
TZ Daimler

Čistý vodík pro evropská města   a autobusy Citaro FuelCELL-Hybrid
IAA Hannover 2010 © BUSportál