
Export čínských autobusů s elektrickým pohonem v roce 2024 meziročně vzrostl o 28,33 %, dosáhl 15 444 "new energy buses" s délkou přes 3,5 metru. Podle serveru chinabuses.org se podíl vývozu elektrifikovaných autobusů na celkovém vývozu ustálil na přibližně 25 procentech. Znamená to tedy, že celkový objem vyvezených autoubusů z Číny v roce 2024 byl přibližně 60 000 ks, každý čtvrtý je poháněn elektrifikovaným hnacím ústrojím.
Export čínských autobusů s elektrickým pohonem v roce 2024 meziročně vzrostl o 28,33 %, dosáhl 15 444 "new energy buses" s délkou přes 3,5 metru. Podle serveru chinabuses.org se podíl vývozu elektrifikovaných autobusů na celkovém vývozu ustálil na přibližně 25 procentech. Znamená to tedy, že celkový objem vyvezených autoubusů z Číny v roce 2024 byl přibližně 60 000 ks, každý čtvrtý je poháněn elektrifikovaným hnacím ústrojím.
V prosinci 2024 dosáhl objem exportu čínských nových energetických autobusů (BEV a FCEV) celkem 2 361 kusů (meziročně o 47,93 % více). Toto tempo růstu je o 3 procentní body vyšší než 25,33 % zaznamenaných v prvních 11 měsících roku. "Ačkoli meziroční tempo růstu vývozu nových energetických autobusů zaostávalo za celkovým tempem růstu vývozu autobusů jak za prosinec, tak za celý rok 2024, podíl vývozu nových energetických autobusů na celkovém vývozu se ustálil na přibližně 25 %, čímž jsou položeny pevné základy pro další pozitivní vývoj do budoucna," uvádí server chinabuses.org.
Za celý rok 2024 si udržela svou nejvyšší 3 582 exportovaným autobusy společnost BYD. Je jediná v oboru, která překročila počet 3 000 vozů vyvezených do zahraničí. BYD od začátku roku 2024 vede odvětví i v kumulativním měsíčním vývozu. Jeho roční tempo růstu bylo 13,79 % s podílem na trhu 23,19 %, čímž si trvale udržuje pozici předního hráče.
Yutong Bus vyvezl 2 700 nových BEV a FCEV autobusů, čímž poskočil ze třetího místa v roce 2023 na druhé místo v roce 2024 s 84,55% meziročním nárůstem. Její podíl na trhu činil 17,48 %, což je o více než 5 procentních bodů více než v roce 2023.
Higer Bus se posunul ze čtvrtého místa v roce 2023 na třetí místo v roce 2024, vyvezl 1 897 autobusů, meziročně o 49,14 % více. Její podíl na trhu činil 12,28 %, což je téměř o 2 procentní body více než v roce 2023.
Podle chinabuses.org dosáhlo sedm výrobců z prvních deseti meziročního růstu. Mezi nimi společnost Dongfeng Special Automobile zaznamenala nejvyšší meziroční tempo růstu 525 %, a to především díky nízké základně v předchozím roce. Výrazného meziročního růstu o 366,52 % dosáhla také společnost CRRC Electric Vehicle, která se umístila na sedmém místě, čímž se dostala do první desítky ve srovnání s rokem 2023 a polepšila si ve srovnání s prvními 11 měsíci roku 2024. Zvýšil se také její podíl na trhu z 3,9 % v prvních 11 měsících na 6,68 %, což naznačuje slibný výhled.