Na dolním snímku elektrobus BYD na veletrhu Busworld 2011
čínská automobilka BYD od 10.prosince 2012. Pohlednice z Bruselu od Jana Spousty.
čínská automobilka BYD od 10.prosince 2012. Pohlednice z Bruselu od Jana Spousty.
Čínská automobilka BYD (Build Your Dreams - Postav svoje sny), která se prezentuje jako největší světový výrobce elektrobusů, testuje od 10.prosince svůj dvanáctimetrový elektrobus v Bruselu. Místo cestujících však bude po celou dobu testů, tj. až do začátku února 2013, převážet pouze měřicí přístroje. Vůz bude zkoušen na několika linkách tak, aby byly ověřeny jeho vlastnosti za různých podmínek, některé zkoušky proběhnou i na vojenském letišti Bevekom.
Podle údajů výrobce je dojezd elektrobusu na jedno dobití 250 km. Náklady na provoz i "life cycle costs" (náklady za celou životnost) by měly být nižší než u vozidel s dieselovým nebo plynovým pohonem. ?blockquote> Bruselský městský dopravní podnik MIVB/STIB provozuje 630 autobusů. Posledních 97 standardních a 75 kloubových autobusů s dieselovými motory Euro6 bude dodáno v roce 2014, pro rok 2016 se počítá s objednávkou na 33 standardních a 130 kloubových autobusů s plynovým pohonem. Elektrická energie by se tak měla stát pohonem bruselských autobusů na konci dnešního desetiletí.
Podle údajů výrobce je dojezd elektrobusu na jedno dobití 250 km. Náklady na provoz i "life cycle costs" (náklady za celou životnost) by měly být nižší než u vozidel s dieselovým nebo plynovým pohonem. ?blockquote> Bruselský městský dopravní podnik MIVB/STIB provozuje 630 autobusů. Posledních 97 standardních a 75 kloubových autobusů s dieselovými motory Euro6 bude dodáno v roce 2014, pro rok 2016 se počítá s objednávkou na 33 standardních a 130 kloubových autobusů s plynovým pohonem. Elektrická energie by se tak měla stát pohonem bruselských autobusů na konci dnešního desetiletí.
Elektrobus BYD na záběrech BUSportálu
Informace o BYD byla uvedena v místním deníku viz titulní obrázek. Na dalších záběrech je nejprve náhodně zachycené předváděcí Citaro nového typu a pak 2 vozy valonského dopravce TEC u stanice metra Roodebeek, nejprve třínápravový Irisbus Airway a pak karosérie Fast na podvozku MAN.Jan Spousta
© Jan Spousta
© Jan Spousta
© Jan Spousta
© Jan Spousta