
Kloubový elektrobus BYD pro BRT v Bogotě. Foto BYD
Nedávno dva vozy standardní délky převzal TfL Londýn. První dva článkové otestuje v roce 2014 Bogota.
Nedávno dva vozy standardní délky převzal TfL Londýn. První dva článkové otestuje v roce 2014 Bogota.
Dva elektrobusy BYD byly předány v prosinci 2013 za přítomnosti zástupce londýnského magistrátu a výrobce dopravci Go-Ahead. Autobusy budou provozovány na dvou centrálních londýnských linkách 507 a 521 jako první elektrobusy v Londýně.
Během konference "Mobility and Transport 2013" v Bogotě BYD ohlásil výrobu prvního (patrně i na světě) kloubového osmnáctimetrového elektrobusu. V Bogotě byl zatím testován dvanáctimetrový elektrobus a BYD chce využít příležitost nabídnout vozidlo pro BRT (viz na obrázku umístění dveří pro přístup z nástupiště). Pro demonstrační jízdy budou nasazena dvě vozidla v roce 2014.
Z mnoha tiskových zpráv, které přicházejí z BYD, ještě vybíráme informaci z Číny. Oficiálně začal “Electric Vehicle Pilot Program” v čínském Macau, kde se elektrobus BYD bude testovat.
Během konference "Mobility and Transport 2013" v Bogotě BYD ohlásil výrobu prvního (patrně i na světě) kloubového osmnáctimetrového elektrobusu. V Bogotě byl zatím testován dvanáctimetrový elektrobus a BYD chce využít příležitost nabídnout vozidlo pro BRT (viz na obrázku umístění dveří pro přístup z nástupiště). Pro demonstrační jízdy budou nasazena dvě vozidla v roce 2014.
Z mnoha tiskových zpráv, které přicházejí z BYD, ještě vybíráme informaci z Číny. Oficiálně začal “Electric Vehicle Pilot Program” v čínském Macau, kde se elektrobus BYD bude testovat.
BUSportál: Drobné postřehy k BYD - nesporně zajímavý je úmysl výrobce najít výrobního partnera (karosáře) v Evropě, zejména ve spojitosti s naznačenými vztahy se slovenským Troliga Bus. Výrobce považuje za vhodné vyrábět v Evropě, pokud bude roční odbyt okolo 100 vozů. BYD se letos účastnil i Busworldu v Kortrijku, byla to ovšem při převážné části tiskového dne při velkém spěchu a nemožnosti se vrátit v podstatě nefotografovatelná expozice, mozaiku fotografií přidáváme na závěr. V interiéru nadále autobus působí jako silně zaplněný bateriemi. Koneckonců na záběru z Londýna je jasně vidět, jak za černými skly za řidičem teprve začíná salón a končí před černými skly vzadu.
Dagmar Braunová s využitím TZ BYD.

Londýn. Foto BYD

Macao. Foto BYD

Busworld 2013 © BUSportál