Dodávky z Číny směřují i do Evropy. Například v květnu předal BYD v Madridu 15 elektrických městských autobusů společnosti EMT.
Podle statistik dosáhl čínský objem exportu v květnu letošního roku 3 930 kusů, meziročně o 34% méně. Objem dodaných autobusů za 1-5 měsíc představuje meziroční pokles o 0,3%.
Podle statistik dosáhl čínský objem exportu v květnu letošního roku 3 930 kusů, meziročně o 34% méně. Objem dodaných autobusů za 1-5 měsíc představuje meziroční pokles o 0,3%.
22 611 nových autobusů a autokarů vyvezli od ledna do května čínští výrobci do zahraničí. Mezi největší odběratele se zařadil Egypt (26,43%), následuje Saúdská Arábie (18,3%), Peru (6,2%), Bolívie, Vietnam, Filipíny, Nigérie, Venezuela, Spojené arabské emiráty (UAE) a Chile. Celkový objem vývozu do deseti nejvýznamnějších destinací (17 214 kusů) představuje 76,1% celkového čínského objemu exportu (celkem 22 611 autobusů a autokarů).
V květnu byly mezi deseti destinacemi s největším odbytem Saúdská Arábie (47,6%), Egypt (9,54%), Kazachstán (8,04%), Nigérie, Vietnam, Kypr, Chile, Hongkong, SAE a Jordánsko. Z celkového objemu vývozu (3 357 kusů) tam představoval podíl více než 85%.
I když se export čínských výrobců snížil, co se týká elektrifikovaných autobusů, zaznamenali růst. V květnu vyvezli 171 elektrických autobusů, meziročně o 55,0% více. Za období od ledna do května dokonce o 72% meziročně více, 556 vozidel. Ve stejném období vyvezla Čína 52 plug-in hybridních autobusů, což představuje pokles o 61,0%. Celkově Čína vyvezla do zahraničí 608 kusů nových elektrifikovaných autobusů, meziročně o 49,4% více.
Zdroj: Chinabuses.org
V květnu byly mezi deseti destinacemi s největším odbytem Saúdská Arábie (47,6%), Egypt (9,54%), Kazachstán (8,04%), Nigérie, Vietnam, Kypr, Chile, Hongkong, SAE a Jordánsko. Z celkového objemu vývozu (3 357 kusů) tam představoval podíl více než 85%.
I když se export čínských výrobců snížil, co se týká elektrifikovaných autobusů, zaznamenali růst. V květnu vyvezli 171 elektrických autobusů, meziročně o 55,0% více. Za období od ledna do května dokonce o 72% meziročně více, 556 vozidel. Ve stejném období vyvezla Čína 52 plug-in hybridních autobusů, což představuje pokles o 61,0%. Celkově Čína vyvezla do zahraničí 608 kusů nových elektrifikovaných autobusů, meziročně o 49,4% více.
Zdroj: Chinabuses.org
Od ledna do května 2020 dodala Čína zákazníkům na zámořském trhu 22 611 kusů autobusů a autokarů, meziročně o 0,3% méně. Zdroj Chinabuses.org
Deset největších trhů v květnu 2020. Zdroj Chinabuses.org
Deset největších trhů od ledna do května 2020. Zdroj Chinabuses.org
V květnu odjelo z Xiamenu na Kypr 200 autobusů U12 a B12 King Long (s automatickým dezinfekčním systémem). Výroba autobusů byla ovlivněna Covid-19, některé díly jsou vyráběny v Itálii, Německu nebo Velké Británii. Přesto se významnou dodávku podařilo splnit. Na Kypr dodává King Long od roku 2008.
100 autobusů Jiangxi Kama BONLUCK Bus Co, Ltd odjelo z přístavu Lianyungang do Saúdské Arábie.
Do Egypta v dubnu dodal Golden Dragon 1 000 malých autobusů. Celkem tak má v Egyptě v provozu 30 000.
Téměř 300 luxusních autokarů King Long v dubnu odplulo z Xiamenu do Saúdské Arábie. Po obnovení výroby v polovině února dodal do SA 510 vozidel. Do poloviny roku se očekávalo 900 kusů. Za 16 let jezdí v zemi 7 000 autobusů. Do Chile ve stejný den vyrazilo lodí 60 autokarů a 6 elektrických určených na linku mezi letištěm v San Diegu a hlavním městem.