Čína v první polovině roku 2023 vyvezla přes 50 tisíc autobusů
Letos Golden Dragon dodal například 114 luxusních autokarů Triumph do Saúdské Arábie. Autokary jsou přizpůsobeny standardům certifikace vozidel zemí Perského zálivu s řadou úprav pro tropické pouštní klima s průměrnými ročními srážkami méně než 200 milimetrů a extrémně horkými léty s teplotou až přes 50 °C. Po zrušení omezeních souvisejících s COVID-19 se odhadovaný počet poutníků do Mekky odhadoval na až 2,5 milionu. K jejich přepravě bylo potřeba kolem 1 800 autobusů a autokarů. Většina objednávek směrovala k čínským výrobcům.

Od začátku roku 2023 čínský export výrazně roste. Podle nejnovějších statistik zveřejněných Čínskou asociací výrobců automobilů (CAAM) země vyvezla do zahraničí 51 100 autobusů, meziročně o 95,26 % více. Export autobusů sehrál podstatnou roli v celkově rostoucím trendu celého čínského autobusového trhu.

Od začátku roku 2023 čínský export výrazně roste. Podle nejnovějších statistik zveřejněných Čínskou asociací výrobců automobilů (CAAM) země vyvezla do zahraničí 51 100 autobusů, meziročně o 95,26 % více. Export autobusů sehrál podstatnou roli v celkově rostoucím trendu celého čínského autobusového trhu.

V prvním pololetí 2023 byly největšími zákazníky pro čínské autobusy Peru (3 436 ks), Saúdská Arábie (2 597 ks) a Rusko (2 564 ks), následuje Vietnam, Mexiko, Kazachastán, Ekvádor, Uzbekistán a Bolívie. Nejrychleji rostou prodeje do Ruska, proti roku 2022 vzrostl počet autobusů dovezených z Číny o 600 % (z 365 ks v roce 2022 vzrostl počet na 2 564 ks v letošním prvním pololetí). Například v červnu 2022 vyvezla Čína do Ruska "jen" 89 ks autobusů, letos v červnu už byla ve statistickách jedničkou s celkem 530 autobusy.

V prvním pololetí Čína vyvezla meziročně o 3 244 ks, (98,57 %) více nových energetických autobusů, jde celkem o 6 535 kusů.  

V posledních několika letech se zvyšuje procento prodeje čínských autobusů v zemích Belt & Road, od ledna do května letošního roku dosáhl počtu téměř 28 500 kusů, což představuje 68 % z celkového počtu exportu autobusů v tomto období.

Čínská iniciativa Belt and Road (BRI), někdy označovaná jako Nová hedvábná stezka, je jedním z nejambicióznějších infrastrukturních projektů, jaké byly kdy vytvořeny. Rozsáhlé rozvojové a investiční iniciativy zahájil v roce 2013 prezident Si Ťin-pching a původně byly navrženy pro propojení východní Asie a Evropy prostřednictvím fyzické infrastruktury jako je síť železnic, dálnic nebo energetických potrubí a to do bývalých sovětských zemí, do Pákistánu, Indie a zbytku jihovýchodní Asie. V průběhu deseti let se projekt rozšířil do Afriky, Oceánie a Latinské Ameriky, čímž se výrazně rozšířil ekonomický a politický vliv Číny. Do současné doby projevilo zájem o projekty BRI přibližně 150 zemí.