Slavnostní otevření Ústředního autobusového nádraží Zvonařka za účasti primátorky města Brna Markéty Vaňkové a předsedy představenstva ČSAD Brno Holding Antonína Grunda. Foto ČSAD Brno Holding
Brněnské autobusové nádraží Zvonařka dnes slavnostně otevřeli zástupci města Brna a společnosti ČSAD Brno Holding, která nádraží vlastní.
Brněnské autobusové nádraží Zvonařka dnes slavnostně otevřeli zástupci města Brna a společnosti ČSAD Brno Holding, která nádraží vlastní.
Zrekonstruované Ústřední autobusové nádraží se všemi devětatřiceti nástupišti a novou výpravní budovu už cestující i provozovatelé autobusů postupně využívají od prosince 2020. V úterý se dočkalo slavnostního otevření, i když v minimálním počtu hostů.
Po více než roční rekonstrukci, kterou navrhl ateliér CHYBIK+KRISTOF, je všech 39 nástupišť a výpravní hala se zázemím pro cestující, pohodlně dostupných jak od obchodní galerie Vaňkovka, tak od plánované zastávky MHD. Logicky přečíslovaná nástupiště propojuje bezbariérový chodník, orientaci cestujícím usnadňuje přehledný informační systém s 51 LED panely Bustec. Ocelová konstrukce prostor nádraží prosvětlila, stejně jako velkorysé úsporné osvětlení, jehož intenzita se přizpůsobuje okolnímu prostředí. Nově je vybudován výtah na střechu, kde je prostor pro parkování více než padesátky automobilů. Úprav se ještě dočká okolí nádraží.
Náklady na modernizaci nádraží přesáhly sto milionů korun. Zhruba tři čtvrtiny celkových nákladů pokryla evropská dotace.
Po více než roční rekonstrukci, kterou navrhl ateliér CHYBIK+KRISTOF, je všech 39 nástupišť a výpravní hala se zázemím pro cestující, pohodlně dostupných jak od obchodní galerie Vaňkovka, tak od plánované zastávky MHD. Logicky přečíslovaná nástupiště propojuje bezbariérový chodník, orientaci cestujícím usnadňuje přehledný informační systém s 51 LED panely Bustec. Ocelová konstrukce prostor nádraží prosvětlila, stejně jako velkorysé úsporné osvětlení, jehož intenzita se přizpůsobuje okolnímu prostředí. Nově je vybudován výtah na střechu, kde je prostor pro parkování více než padesátky automobilů. Úprav se ještě dočká okolí nádraží.
Náklady na modernizaci nádraží přesáhly sto milionů korun. Zhruba tři čtvrtiny celkových nákladů pokryla evropská dotace.
Ocelová konstrukce prostor nádraží prosvětlila, stejně jako velkorysé úsporné osvětlení, jehož intenzita se přizpůsobuje okolnímu světlu. Foto Dingo
Nová výpravní hala se zázemím pro cestující
Celkem je na novém nádraží umístěno 51 infopanelů. Foto Bustec
Zbývá upravit okolí nádraží