
Deset dvanáctimetrových trolejbusů již několik týdnů slouží cestujícím v Ostravě. Odezva od Dopravního podniku města Ostravy i od cestujících je velmi pozitivní.
Nové trolejbusy 26 Tr patří k těm vozům, které jsou vybaveny bateriemi – mohou tak bez problémů ujet několik kilometrů i v místech, kde chybí trolejové vedení. Obrovskou výhodou pro dopravce je, že se baterie nemusí nabíjet. Nabíjení probíhá během jízdy na troleji a navíc dochází k rekuperaci, kdy se energie z brzdění ukládá do baterií.
"Tento typ si u zákazníků získal velkou oblibu a stal se velmi žádaným jak na tuzemském, tak i na zahraničním trhu. Alternativní pohon na baterie dává dopravci velké možnosti, kam trolejbusy nasadit, navíc je šetrný k přírodě a má tichý provoz," říká obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.
Kloubové trolejbusy 27 Tr jsou vybavené rovněž zařízením pro úsporu trakční energie, tzv. superkapacitory. Snazší nástup a výstup pasažérů je usnadněn pomocí tzv. kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku. Pohodlí při jízdě zlepšuje také výkonný systém vytápění a přehledný informační systém, samozřejmostí je potom kamerový záznam dění jak ve vozidle, tak i v jeho okolí.
Zdroj: Škoda Electric