
Hlavním cílem projektu "Dodávka 17-ti ks bezbariérových autobusů MHD na CNG palivo" v rámci programu IROP je modernizace dopravních prostředků veřejné dopravy v MHD v Liberci, její zkvalitnění, zvýšení bezpečnosti a komfortu cestujících a řidičů městské dopravy.
Dopravní podnik Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) pořídí 17 kusů nízkopodlažních bezbariérových autobusů s pohonem na CNG. Realizace projektu rozšíří vozový park o 9 nových vozidel, která byla v těchto dnech dodána, a výměnu 8 starších autobusů s normou EURO 2 a EURO 3 s termínem dodání na jaře roku 2018.
Autobusy IVECO Urbanway CNG E6 se vyrábějí ve francouzském městě Annonay. V listopadu 2017 výrobce navštívili dva zástupci DPMLJ a zástupci prodejce - firmy TEZAS servis - a provedli kontrolu a odsouhlasení technické specifikace vozidel. Kontrola byla provedena na prvním vyrobeném funkčním autobuse Urbanway. Jedná se v Liberci o známé autobusy, nově ovšem v provedení s pohonem na CNG palivo.
Cílovou skupinou budou nejen cestující z Liberce, Jablonce nad Nisou a blízkých obcí, využívající městskou hromadnou dopravu zajišťovanou DPMLJ ve městě Liberci pravidelně, ale i návštěvníci celého Libereckého kraje.
Cena jednoho vozidla včetně příslušenství je 6 310 000,- Kč bez DPH (příslušenství – palubní počítače, informační panely, sčítací rámy a přijímač pro nevidomé).
Technické informace k novým autobusům IVECO Urbanway CNG (nově oproti stávajícím naftovým autobusům IVECO Urbanway):
- motor IVECO CURSOR8 spalující CNG (zdvihový objem 7,8l, výkon 213 kW při 2000 ot./min a kroutícím momentu 1100 NM při 1100 ot./min.)
- automatická převodovka VOITH Diwa6 (stejná jako u naftové verze)
- oproti sériovému provedení je zde zesílena antikorozní ochrana podvozku včetně dodatečného zakrytí elektrické instalace a vzduchového příslušenství
- 2x dobíjecí zásuvka USB v prostoru pro cestující
- vnitřní monitor TFT Bustec
- možnost zajištění dveří kabiny řidiče o madlo cestujících na pravém předním podběhu (zamezí přístupu cestujících k předním dveřím) a vytvoření únikového prostoru řidiče předními dveřmi v případě potřeby
Zdroj: DPMLJ




