Cestující v brněnské MHD dostanou informace rychleji
© Jan Havíř

O mimořádných událostech nejen prostřednictví sociálních sítí a elektronických panelů.
Reklama
O mimořádných událostech nejen prostřednictví sociálních sítí a elektronických panelů.
Výrazné zlepšení informovanosti cestujících zejména v okamžiku mimořádných událostí, jako jsou nehody, poruchy vozidel či neprůjezdnost komunikací, je hlavním cílem zřízení pracoviště distribuce dopravních informací při dopravním dispečinku Dopravního podniku města Brna. V době provozu denních linek (tj. v pracovní dny od 5 a v nepracovní od 6 do 23 hodin) se zde ve směnném provozu střídají pracovníci, kteří v případě narušení provozu MHD předají informaci cestujícím prostřednictvím několika informačních kanálů. Kromě tradičních webových stránek, na nichž vznikla vedle plánovaných výluk a změn v dopravě nová sekce zaměřená právě na mimořádné události, využívají oblíbenosti sociálních sítí Facebook a Twitter, jejichž prostřednictvím lze během okamžiku rozšířit zprávu k velkému množství fanoušků. Na 39 zastávkách v Brně jsou již instalovány elektronické informační panely, díky kterým mohou při mimořádné události pracovníci dispečinku operativně informovat cestující zobrazením textové zprávy či akustickým hlášením. Naprostou novinkou je spolupráce se dvěma regionálními rádii, která v době ranní a odpolední dopravní špičky vysílají živé vstupy přímo z dispečinku a cestující se tak i touto formou mohou dozvědět více o aktuální situaci v provozu MHD. Do budoucna připravuje Dopravní podnik města Brna obdobné vstupy vysílané přímo ve vozidlech MHD.
Kde mohou cestující v Brně nalézt informace:
Na fotografiích jsou záběry pracoviště distribuce dopravních informací a sál dopravního dispečinku. Na monitorech jsou vidět záběry z městských kamer a řídící informační systém.
Jan Havíř

Cestující v brněnské MHD dostanou informace rychleji
© Jan Havíř
Cestující v brněnské MHD dostanou informace rychleji
© Jan Havíř