Cestování s  Hofmann GmbH v březnu.

Shodou okolností se sešly v redakci hned dvě cestovní zkušenosti.
Reklama
Shodou okolností se sešly v redakci hned dvě cestovní zkušenosti.
Redakce BUSportálu uvádí, že pro svoji potřebu má uložené podepsané písemné verze příspěvků, řádně zaslané jako doporučené dopisy Českou poštou.

Příspěvek Filipa Drápala
Příspěvek Ondřeje Fábery (s fotografiemi)
Dobrý den,
posílám Vám další špatnou zkušenost s dopravcem Hofmann GmbH. I když už jsem si myslel, že se pan Hofmann trochu umoudřil.

Hofmann GmbH.: další zklamaní cestující

Aby si někdo nemyslel, že se dopravce Hofmann GmbH. po sérii článků v Busportálu i jinde umoudřil a že vypravuje všechny spoje, uvedené v jízdních řádech, zde je další svědectví o opaku: Spoj linky 186100 Praha – Jablunkov s odjezdem v pátek v 17:45 z ÚAN Florenc do Brna dne 25.3.2005 nebyl ani po půl hodině na své nástupiště přistaven, tedy zřejmě nejel. Navíc na nástupišti č.1, ze kterého má tento spoj odjíždět, visí již neplatný jízdní řád, kde jsou uvedeny ještě další spoje, které však podle nového jízdního řádu od 6.3.2005 nejedou. Cestující jsou tedy klamáni nejen neplatným jízdním řádem, ale i samotným dopravcem. Jakou omluvu cestujícím si asi pan Hofmann připraví tentokrát?

Filip Drápal


Posílám svůj příspěvek z K-reportu o "dopravci" Hofmann GmbH, jehož služby jsem si po dlouhé době opět vyzkoušel 19. března.

Ondřej Fábera

V sobotu ráno jsem čekal v Praze na Černém Mostě na spoj některého ze soupeřících dopravců do Liberce. Náhle k vedlejšímu stanovišti přijel Ford Tranzit RZ 3A8 8137 (16 sedadel) označený logem Eurolines ČR, s. r. o.. Přestože ve voze nebyla viditelně umístěna koncesní listina (nebo ji "zahraniční" dopravci mít nemusí?), bylo mi jasné, že jsem po mnoha letech opět spatřil další skvost z vozového parku neohroženého "dopravce" pana Hofmanna. Navzdory svému předsevzetí, že takové podnikatele nebudu podporovat, bylo mé vzrušení tak silné, že jsem neodolal a rozhodl se vykonat "inspekční jízdu".

Řidič slovenské národnosti se živě bavil s ostatními 6 cestujícími, kteří jeli většinou náhodou a poprvé. Někteří se ale ujišťovali, zda bude spoj jezdit pravidelně a souhlasné vyjádření je viditelně potěšilo. Jeden pán například nadšeně sděloval svým blízkým do telefonu: "No prosim tě, takovej krásnej mikrobusek teď jezdí z pětky... No, do Boleslavi za 50 korun... Je to nějakej Hotliner nebo co..."

Před devátou řidič ukončil vydávání jízdenek ze strojku Setright a po se slovy: "Tu nás nikto nemá rád, tak poďme..." jsme odjeli (posuvné dveře se zavírají rozjetím a prudkým přibržděním).

Řidič se při své bravurní a rychlé jízdě kromě kouření a telefonování z mobilu stihnul ještě zpočátku věnovat vyprávění historek o svých cestách do Rumunska, Řecka a na Ukrajinu (už si nemohl vzpomenout na město, kam vezl zájezd). Přitom mu poněkud unikla skutečnost, že podle platného JŘ má zajíždět také do Brandýsa a Staré Boleslavi, ale nikdo tam nejel ani tam na něj pravděpodobně nečekal, tak se mnoho nestalo (už při nástupu lidem vysvětloval, že jede "do Boleslavi po diaľnici." Díky rychlé jízdě (prý se na Slovensku jezdí ještě rychleji) a vynechání Brandýsa jsme do Mladé Boleslavi přijeli o 10 minut dříve, což si cestující pochvalovali a stěžovali si na jakýsi "počítač", jak nemožně jízdní dobu spočítal.

V Mladé Boleslavi všichni až na mě s jedním dalším spolucestujícím vystoupili, ale mikrobus se zaplnil 8 novými příchozími. Tři z nich tvořili polští dělníci (pravděpodobně), kterým řidič bez mrknutí oka a předložení průkazky vydal žákovské jízdné (však on to stát doplatí). Přesně v souladu s jízdním řádem jsme pokračovali do Liberce, kde jsem vystoupil. Na "přeplněné" autobusové nádraží jsme byli vpuštěni bez problémů, protože zřejmě nezabíráme tolik místa jako veliký autobus Student Agency (a navíc máme uzavřenou smlouvu). Mikrobus se opět naplnil a pokračoval směrem na Frýdlant. Až při jeho odjezdu jsem si všiml, že vandalové nebohému panu Hofmannovi úplně rozbili jedno ze skel v zadních dveřích a on si musel vypomoci kartónem a igelitem.

Nezažil jsem sice nic hrozného, ale stejně jsem zlý a nepřející a pořád vrtá hlavou, jak zjištěnými nedostatky přispět k zahájení řízení o odebrání vydaných licencí...

Cestování s  Hofmann GmbH v březnu.
Cestování s  Hofmann GmbH v březnu.