"Bez ohledu na úvahy, zda se příští rok posune hranice pro placení el. mýta až na 3,5 tuny, již dnes mýto platí vozidla nedosahující limitu 12 tun. Děje se tak vinou nepřesné formulace zákona a podle Sdružení ČESMAD BOHEMIA také kvůli jeho chybnému výkladu Ministerstvem dopravy."
"Bez ohledu na úvahy, zda se příští rok posune hranice pro placení el. mýta až na 3,5 tuny, již dnes mýto platí vozidla nedosahující limitu 12 tun. Děje se tak vinou nepřesné formulace zákona a podle Sdružení ČESMAD BOHEMIA také kvůli jeho chybnému výkladu Ministerstvem dopravy."
Mají-li vozidla do 12 tun tažné zařízení a v technickém průkazu uvedeno, že v soupravě mohou dosáhnout vyšší hmotnosti, podléhají podle ministerského výkladu výkonovému zpoplatnění, i když jedou sólo. Někteří dopravci se tak dostali do nezáviděníhodné situace, kdy svá vozidla do 12 t opatřili dálničními známkami a navíc po nich nyní stát požaduje placení mýta.
ČESMAD BOHEMIA vstoupil opětovně v jednání s MD ČR, aby svůj výklad upravilo ve smyslu zákona a požadovalo výkonové zpoplatnění pouze u vozidel, jejichž maximální hmotnost může na silnici reálně dosáhnout 12 t, a nikoliv u vozidel, u kterých montáž tažného zařízení pouze hypoteticky dovoluje tuto hranici překročit při zapojení do soupravy. V případě nedohody ohledně výkladu zákona, bude Sdružení usilovat o jeho neodkladnou změnu.
Tisková zpráva, Praha dne 4. ledna 2007 Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA
ČESMAD BOHEMIA vstoupil opětovně v jednání s MD ČR, aby svůj výklad upravilo ve smyslu zákona a požadovalo výkonové zpoplatnění pouze u vozidel, jejichž maximální hmotnost může na silnici reálně dosáhnout 12 t, a nikoliv u vozidel, u kterých montáž tažného zařízení pouze hypoteticky dovoluje tuto hranici překročit při zapojení do soupravy. V případě nedohody ohledně výkladu zákona, bude Sdružení usilovat o jeho neodkladnou změnu.
Tisková zpráva, Praha dne 4. ledna 2007 Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA