
Na plenárním zasedání 29. května 2025 předsednictvo Sdružení ČESMAD BOHEMIA zvolilo na příští tři roky prezidentem opět Josefa Melzera ze společnosti M+L Logistik s.r.o. V čele Sdružení je od června 2019, kdy nahradil dlouholetého prezidenta Vladimíra Starostu. Viceprezidentem pro nákladní dopravu bude Aleš Willert zastupující C.S. CARGO Holding a.s. a osobní dopravu bude mít na starosti Dalibor Kolmaš z ČSAD Hodonín a.s.
Na plenárním zasedání 29. května 2025 předsednictvo Sdružení ČESMAD BOHEMIA zvolilo na příští tři roky prezidentem opět Josefa Melzera ze společnosti M+L Logistik s.r.o. V čele Sdružení je od června 2019, kdy nahradil dlouholetého prezidenta Vladimíra Starostu. Viceprezidentem pro nákladní dopravu bude Aleš Willert zastupující C.S. CARGO Holding a.s. a osobní dopravu bude mít na starosti Dalibor Kolmaš z ČSAD Hodonín a.s.
Shromáždění dopravců navštívil i ministr dopravy Martin Kupka, který s přítomnými diskutoval aktuální problémy silniční dopravy. ČESMAD BOHEMIA požaduje revizi Green Dealu zahrnující odložení ETS2 (emisních povolenek v dopravě), snížení emisních cílů pro výrobce těžkých vozidel a odmítá jakékoliv povinné kvóty na nákup bezemisních vozidel. Připomínky a požadavky dopravců směřovaly i k jednoduššímu zaměstnávání třetizemních pracovníků, činnosti nově zřízené Inspekce silniční dopravy a stavu a budování infrastruktury, zejména pak parkovacích míst pro kamiony. Mluvilo se také o zbytečné neefektivitě veřejné dopravy vinou rozdílných tarifů a standardů od objednatelů. Zdrojem nespokojenosti silničních dopravců je i vysoká míra regulace a byrokracie svazující jejich podnikání. Je proto třeba uvažovat o jejich omezení, což by přispělo ke zvýšení konkurenceschopnosti českých dopravců.
Sdružení ČESMAD BOHEMIA