Ministerstvo dopravy trvá na tom, že mýtné povinnosti podléhají i sólo jedoucí vozidla nedosahující maximální hmotnosti 12 tun, stačí, že jsou vybavena tažným zařízením, při jehož použití by hypoteticky 12ti tunovou hranici mohla překročit. Dle této logiky je zřejmé, že uživatelé vozů vybavených tažným zařízením, jejichž maximální přípustná hmotnost nedosahuje 3,5 tuny, ale v technickém průkazu bude vyznačena maximální přípustná hmotnost soupravy nad 3,5 tuny, by měli v letošním roce mít vybavena svá vozidla dálniční známkou v ceně 7 000 Kč a v roce příštím 8 000 Kč.

Od roku 2009 to pak při plánovaném rozšíření el. mýta na vozidla od 3,5 tuny bude znamenat, že například i vozidla typu VW Passat variant s tažným zařízením budou muset být vybavena jednotkou premid a budou podléhat výkonovému zpoplatnění. A to i v případě, že pojedou bez přípojného vozidla.

Protože Ministerstvo dopravy celý tento rok vybírá mýtné od vozidel nedosahujících 12 tun pouze na základě toho, že mají tažné zařízení, a celní správa řidiče těchto vozidel pokutuje, naskýtá se otázka, zda již v tomto roce měří stejně řidičům vozidel do 3,5 t.

Jestliže ano, měli by všichni majitelé větších osobních vozidel, SUV a offroadů, které mají tažné zařízení a v technickém průkazu vyznačenu maximální přípustnou hmotnost soupravy větší než 3,5 tuny, používat dálniční známku v hodnotě 7 000 Kč, jinak se ve správním řízení vystavují pokutě až do výše 500 000 Kč.

Jestliže ne, mělo by Ministerstvo dopravy a celní správa vysvětlit, proč ve dvou shodných případech postupují zcela rozdílným způsobem.
TZ ČESMAD Bohemia