Předsednictvo Sdružení ČESMAD BOHEMIA po svém dnešním zasedání vyzývá Ministerstvo dopravy ČR a společnost Kapsch, aby závazně a zcela jednoznačně oznámily datum spuštění elektronického mýta.
Neustálé zpochybňování dříve oznámených termínů i celé výstavby systému, stejně jako absence prováděcí vyhlášky ochromují činnost dopravních společností, neboť ještě měsíc před koncem roku závažným způsobem komplikují uzavírání kontraktů na příští rok. Zavedení elektronického mýta, které zvýší cenu za používání dálniční sítě až dvacetkrát*, je zásadní položkou, bez níž nelze vůbec uvažovat o kalkulaci ceny pro zákazníka. Zprostředkovaně tato nejistota postihuje i všechny zadavatele dopravy z řad průmyslu a obchodu, neboť neví, od kdy budou muset promítnout zvýšené náklady za dopravu do cen svého zboží.
Dovršením naprostého chaosu se stala včerejší informace, že kvůli nekorektní instalaci mýtných bran nebude spuštěn zkušební provoz, současně ale nebylo oznámeno posunutí provozu ostrého. To staví silniční automobilové dopravce do role pokusných králíků, kdy by měli pro stát vybírat ve vlastní režii miliardové sumy pomocí neodzkoušeného a neověřeného systému. Tuto roli ČESMAD BOHEMIA zásadně odmítá.
Tisková zpráva, Praha dne 30. listopadu 2006
Neustálé zpochybňování dříve oznámených termínů i celé výstavby systému, stejně jako absence prováděcí vyhlášky ochromují činnost dopravních společností, neboť ještě měsíc před koncem roku závažným způsobem komplikují uzavírání kontraktů na příští rok. Zavedení elektronického mýta, které zvýší cenu za používání dálniční sítě až dvacetkrát*, je zásadní položkou, bez níž nelze vůbec uvažovat o kalkulaci ceny pro zákazníka. Zprostředkovaně tato nejistota postihuje i všechny zadavatele dopravy z řad průmyslu a obchodu, neboť neví, od kdy budou muset promítnout zvýšené náklady za dopravu do cen svého zboží.
Dovršením naprostého chaosu se stala včerejší informace, že kvůli nekorektní instalaci mýtných bran nebude spuštěn zkušební provoz, současně ale nebylo oznámeno posunutí provozu ostrého. To staví silniční automobilové dopravce do role pokusných králíků, kdy by měli pro stát vybírat ve vlastní režii miliardové sumy pomocí neodzkoušeného a neověřeného systému. Tuto roli ČESMAD BOHEMIA zásadně odmítá.
*Dle kalkulace konkrétní firmy z Jihomoravského kraje provozující deset kamionů její náklady na dálniční známky činily v roce 2006 140 tis. Kč, zatímco v případě ujetí stejného počtu kilometrů po dálnicích zpoplatněných elektronickým mýtem zaplatí v roce 2007 cca 2,8 mil. Kč.
Tisková zpráva, Praha dne 30. listopadu 2006