Za upozornění na obrazovou informaci BUSportál děkuje čtenáři Zdeňkovi.
Konkurence veřejné osobní silniční dopravy dohnala železnici k zajímavému řešení.
Konkurence veřejné osobní silniční dopravy dohnala železnici k zajímavému řešení.
1. duben 2007 - Jedná se zejména o tzv.výluky, kde stálí zákazníci železnice okoušejí variantu autobusu a hrozí, že se jim cestování po silnici zalíbí. České dráhy se proto snaží cestující přesvědčit, že i když jedou autobusem, vlastně jedou vlakem. Začíná to designem - autobus je graficky přeměněn na jakýsi motorák, uvnitř se pohybuje průvodčí a ptá se, zda někdo přistoupil a z reproduktorů se line drncání pražců. K odjezdu autobusu je nutná přítomnost výpravčího a hlasitý hvizd. Pokud je to jen trochu možné, mají tyto "vlaky" zpoždění.
K podobným metodám se uchylují i provozovatelé silničních souprav s vleky, kteří například při odvozu cestujících do ZOO předstírají, že jsou vlak, často dokonce parní, aby tím potěšili mašinkové nostalgiky zejména dětského věku, kterým není divné, že vlak nepotřebuje koleje a místo topeniště s uhlím je v lokomotivě motor.
K podobným metodám se uchylují i provozovatelé silničních souprav s vleky, kteří například při odvozu cestujících do ZOO předstírají, že jsou vlak, často dokonce parní, aby tím potěšili mašinkové nostalgiky zejména dětského věku, kterým není divné, že vlak nepotřebuje koleje a místo topeniště s uhlím je v lokomotivě motor.
Foto Tomáš Mykl z www.dopravni.net.