Foto ČSAD autobusy Plzeň
Společnost ČSAD autobusy Plzeň je jedním z úspěšných žadatelů o podporu ze strukturálních fondů Evropské Unie na modernizaci největšího autobusového nádraží v západních Čechách.
Společnost ČSAD autobusy Plzeň je jedním z úspěšných žadatelů o podporu ze strukturálních fondů Evropské Unie na modernizaci největšího autobusového nádraží v západních Čechách.
Cestující využívajcí plzeňské Centrální autobusové nádraží (CAN) se brzy dočkají příjemných změn. Společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s. se totiž stala jedním z úspěšných žadatelů o podporu ze strukturálních fondů Evropské Unie, prostřednictvím 5. výzvy Regionálního operačního programu regionu soudržnosti Jihozápad (NUTS II), kterou využije právě na modernizaci největšího autobusového nádraží v západních Čechách.
Společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s. podala svou žádost o dotaci z ROP dne 30. 6. 2009, 12. listopadu 2009 došlo k přidělení dotace ve výši 36% z necelých 7 miliónů předpokládaných nákladů, potřebných k rekonstrukci nádraží. Počátkem prosince proběhla také fyzická kontrola Úřadu regionální rady regionu soudržnosti Jihozápad , při níž nebyly zjištěny žádné nesrovnalosti a nedostatky oproti projektové dokumentaci. Nic již tak nebrání zahájení rekonstrukce. Vylepšeného nádraží by se cestující měli dočkat již v roce 2011.
Jedním z cílů modernizace CAN je zlepšení pohybu osob se sníženou mobilitou. Ředitel společnosti ČSAD autobusy Plzeň a.s. Miroslav Hucl informuje: „Bude umožněn bezbariérový přístup do budovy nádraží a zároveň instalován nový navigační systém usnadňující orientaci osobám zrakově a sluchově postiženým.“
Modernizace nádraží bude spočívat především v opravě odbavovací budovy, obnově dopravního centra pro cestující, dosazení automatických dveří z budovy do podchodu i do dopravního centra, instalaci zvukového informačního systému pro cestující nebo WiFi připojení k Internetu pro uživatele a návštěvníky CAN.
V průběhu měsíce února 2010 bude vyhlášeno výběrové řízení na stavební práce. Po vyhodnocení se předpokládá zahájení fyzické realizace projektu v březnu 2010.
(Pozn. BUSportálu: Jak uvádí brožura 35 let ČSAD n.p. Plzeň - Práce a úspěchy uplynulých let - vklad i závazek, byl v případě CAN tehdejší podnik ČSAD generálním dodavatelem stavby. Dodáváme, že na výstavbě nádraží se podíleli i zaměstnanci ředitelství podniku ČSAD Plzeň, a to i ti z výpočetního střediska. Zatímco programátorům byly svěřeny i pomocné stavební práce, programátorkám (včetně redaktorky BUSportálu) byla projevena důvěra v úklidových pracích. Malé zavzpomínání: 60 let ČSAD: Byla to opravdu taková idyla ?)
Společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s. podala svou žádost o dotaci z ROP dne 30. 6. 2009, 12. listopadu 2009 došlo k přidělení dotace ve výši 36% z necelých 7 miliónů předpokládaných nákladů, potřebných k rekonstrukci nádraží. Počátkem prosince proběhla také fyzická kontrola Úřadu regionální rady regionu soudržnosti Jihozápad , při níž nebyly zjištěny žádné nesrovnalosti a nedostatky oproti projektové dokumentaci. Nic již tak nebrání zahájení rekonstrukce. Vylepšeného nádraží by se cestující měli dočkat již v roce 2011.
Jedním z cílů modernizace CAN je zlepšení pohybu osob se sníženou mobilitou. Ředitel společnosti ČSAD autobusy Plzeň a.s. Miroslav Hucl informuje: „Bude umožněn bezbariérový přístup do budovy nádraží a zároveň instalován nový navigační systém usnadňující orientaci osobám zrakově a sluchově postiženým.“
Modernizace nádraží bude spočívat především v opravě odbavovací budovy, obnově dopravního centra pro cestující, dosazení automatických dveří z budovy do podchodu i do dopravního centra, instalaci zvukového informačního systému pro cestující nebo WiFi připojení k Internetu pro uživatele a návštěvníky CAN.
V průběhu měsíce února 2010 bude vyhlášeno výběrové řízení na stavební práce. Po vyhodnocení se předpokládá zahájení fyzické realizace projektu v březnu 2010.
Centrální autobusové nádraží v plzeňské Husově ulici pochází z roku 1979. Samotná stavba nádraží začala již o dva roky dříve. V první etapě výstavby byl zhotoven podchod od Škodových závodů a ostrovní nástupiště s přístřešky. Odbavovací budova nádraží byla dokončena až v roce 1983. Nádraží patří mezi nejvytíženější v České republice, denně jím projde až 15 000 cestujících a ročně je zde odbaveno na 235 tisíc autobusových spojů.
(Pozn. BUSportálu: Jak uvádí brožura 35 let ČSAD n.p. Plzeň - Práce a úspěchy uplynulých let - vklad i závazek, byl v případě CAN tehdejší podnik ČSAD generálním dodavatelem stavby. Dodáváme, že na výstavbě nádraží se podíleli i zaměstnanci ředitelství podniku ČSAD Plzeň, a to i ti z výpočetního střediska. Zatímco programátorům byly svěřeny i pomocné stavební práce, programátorkám (včetně redaktorky BUSportálu) byla projevena důvěra v úklidových pracích. Malé zavzpomínání: 60 let ČSAD: Byla to opravdu taková idyla ?)
Provozovatelem autobusového nádraží je společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s. Cílem všech 19 zaměstnanců, kteří se na jeho chodu podílejí, je, aby cestující zde vždy našel všechny potřebné služby, jako jsou informační a předprodejní kancelář, WC či úschovna zavazadel. Významné zázemí poskytuje nádraží také řidičům autobusů. Ti zde mají kromě sociálních zařízení i svoji odpočívárnu, které se v dopravácké hantýrce říká „šoférka“.Z TZ ČSAD autobusy Plzeň a.s.
Nové informační obrazovky v hale Centrálního autobusového nádraží ...
Z autorského křtu publikace ČSAD 60 let s Vámi 20.1.2010
Předpremiéra křtu publikace ČSAD 60 let s Vámi
Z brožury 35 let ČSAD n.p. Plzeň - Práce a úspěchy uplynulých let - vklad i závazek (archiv BUSportálu)
Foto ČSAD autobusy Plzeň
2007 - po dílčích úpravách v hale. Foto BUSportál
2007 - po dílčích úpravách v hale. Foto BUSportál
Foto ČSAD autobusy Plzeň