Cegelec zmodernizuje celkem až 41 vozů VarioLF ostravského dopravního podniku. Doplní klimatizační jednotky prostoru pro cestující, u části z nich také klimatizaci stanoviště řidiče, vymění zádržné tyče a doplní USB porty. Tramvaje získají také nový tyrkysový lak. Foto Cegelec
Do konce letošního roku bude zmodernizováno šestnáct tramvají, Cegelec použije poprvé klimatizační jednotky vlastní výroby.
Do konce letošního roku bude zmodernizováno šestnáct tramvají, Cegelec použije poprvé klimatizační jednotky vlastní výroby.
Společnost Cegelec (člen skupiny Vinci Energies) se stala vítězem výběrového řízení na tzv. technické zhodnocení tramvají typu VarioLF ostravského dopravního podniku. Pro cestující bude nejvýraznějším prvkem této „malé modernizace“ doplnění klimatizace salónu cestujících, což výrazně navýší komfort cestování v horkých dnech.
Dopravní podnik Ostrava a. s. (DPO) vypsal veřejnou zakázku na technické zhodnocení až 41 tramvají v červenci 2021. Do soutěže se přihlásila dvojice firem, přičemž vítězem se stala společnost Cegelec z Prahy, jež nabídla úpravy za celkovou částku přesahující 140 mil. Kč. Základní kontrakt, který by měl být dokončen do konce roku 2022, počítá s technickým zhodnocením celkem 16 vozů VarioLF. Zbytek tramvají může dopravce přistavit na malou modernizaci v průběhu let 2023 až 2025 v rámci práva na využití opce.
Rozsah úprav na vozidlech se v souladu s podmínkami zadávacího řízení liší, neboť některé z požadovaných změn byly na tramvajích VarioLF aplikovány u později dodávaných vozidel již z výroby. Hodnota opravy prvních 16 vozů tak činí přibližně 60 mil. Kč. První vozy budou přistaveny na technické zhodnocení za pět měsíců od účinnosti smlouvy.
U všech tramvají by mělo dojít k dosazení klimatizačních jednotek salónu cestujících, u části pak také k doplnění klimatizace stanoviště řidiče, ke změně lakování, zádržných tyčí, či k doplnění USB nabíjecích portů pro cestující i řidiče.
Klimatizace salónu cestujících budou použity přímo z produkce společnosti Cegelec, která je nově doplnila do svého portfolia výrobků, jež dosud tvořily pouze elektrické výzbroje tramvají a trolejbusů. Bude se tedy jednat o zcela nově vyvinutý výrobek, který bude poprvé uplatněn právě na ostravském projektu.
„Pozorujeme postupnou transformaci ostravské MHD a snahu o výrazné navýšení služeb v posledních letech. Ostrava v mnoha směrech nastavuje pomyslnou laťku nejen českým dopravním podnikům a jsme opravdu rádi, že se nyní můžeme na navyšování kvality služeb pro občany i návštěvníky Ostravy podílet. Počítáme přitom s tím, že v projektu bude angažována celá řada dodavatelů přímo z Moravskoslezského kraje, takže projekt bude mít i pozitivní dopad na zaměstnanost regionu,“ uvedl Miroslav Opa, výkonný ředitel Cegelecu.
Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva DPO, řekl: „Bez ohledu na venkovní teplotu nabídnou naše tramvaje pokaždé skvělý komfort. Musíme si uvědomit, že teplotní pohoda je jeden vůbec z nejdůležitějších aspektů kvality cestování, proto jsme rádi, že se nám podařilo tuto zakázku uzavřít a oproti předpokládané hodnotě zakázky i zhruba 6 mil. Kč ušetřit.“
TZ Cegelec
Dopravní podnik Ostrava a. s. (DPO) vypsal veřejnou zakázku na technické zhodnocení až 41 tramvají v červenci 2021. Do soutěže se přihlásila dvojice firem, přičemž vítězem se stala společnost Cegelec z Prahy, jež nabídla úpravy za celkovou částku přesahující 140 mil. Kč. Základní kontrakt, který by měl být dokončen do konce roku 2022, počítá s technickým zhodnocením celkem 16 vozů VarioLF. Zbytek tramvají může dopravce přistavit na malou modernizaci v průběhu let 2023 až 2025 v rámci práva na využití opce.
Rozsah úprav na vozidlech se v souladu s podmínkami zadávacího řízení liší, neboť některé z požadovaných změn byly na tramvajích VarioLF aplikovány u později dodávaných vozidel již z výroby. Hodnota opravy prvních 16 vozů tak činí přibližně 60 mil. Kč. První vozy budou přistaveny na technické zhodnocení za pět měsíců od účinnosti smlouvy.
U všech tramvají by mělo dojít k dosazení klimatizačních jednotek salónu cestujících, u části pak také k doplnění klimatizace stanoviště řidiče, ke změně lakování, zádržných tyčí, či k doplnění USB nabíjecích portů pro cestující i řidiče.
Klimatizace salónu cestujících budou použity přímo z produkce společnosti Cegelec, která je nově doplnila do svého portfolia výrobků, jež dosud tvořily pouze elektrické výzbroje tramvají a trolejbusů. Bude se tedy jednat o zcela nově vyvinutý výrobek, který bude poprvé uplatněn právě na ostravském projektu.
„Pozorujeme postupnou transformaci ostravské MHD a snahu o výrazné navýšení služeb v posledních letech. Ostrava v mnoha směrech nastavuje pomyslnou laťku nejen českým dopravním podnikům a jsme opravdu rádi, že se nyní můžeme na navyšování kvality služeb pro občany i návštěvníky Ostravy podílet. Počítáme přitom s tím, že v projektu bude angažována celá řada dodavatelů přímo z Moravskoslezského kraje, takže projekt bude mít i pozitivní dopad na zaměstnanost regionu,“ uvedl Miroslav Opa, výkonný ředitel Cegelecu.
Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva DPO, řekl: „Bez ohledu na venkovní teplotu nabídnou naše tramvaje pokaždé skvělý komfort. Musíme si uvědomit, že teplotní pohoda je jeden vůbec z nejdůležitějších aspektů kvality cestování, proto jsme rádi, že se nám podařilo tuto zakázku uzavřít a oproti předpokládané hodnotě zakázky i zhruba 6 mil. Kč ušetřit.“
TZ Cegelec