Elektrický autobus Rampini E60 s dobíjením během jízdy prostřednictvím trolejového vedení v Cagliari na Sardinii. Foto CTM
V hlavním městě Sardinie budou v provozu první šestimetrové elektrické autobusy nabíjené pantografem z trolejového vedení v Evropě. Městský dopravce koupil také hybridní Iveca Urbanway a chystá se na vodík.
V hlavním městě Sardinie budou v provozu první šestimetrové elektrické autobusy nabíjené pantografem z trolejového vedení v Evropě. Městský dopravce koupil také hybridní Iveca Urbanway a chystá se na vodík.
První ze sedmi elektrických autobusů představili na Sardinii 17. února, další přijedou postupně. Prezident místního konsorcia veřejné dopravy CTM Carlo Arba při slavností akci v Cagliari upozornil, že se jedná o první bateriový autobus v Evropě s nabíjením pantografem v této 6metrové délkové variantě v Evropě. Nabíjeny budou prostřednictvím trolejového vedení na 21 metrů dlouhém úseku na jedné z konečných zastávek linek.
Model Rampini E60 vybraný provozovatelem veřejné dopravy CTM je nízkopodlažní s prostorem pro 27 osob, z toho 10 sedících a prostorem pro tělesně postižené. Baterie LIP s kapacitou 143 kWh, výkon elektromotoru 122 kW, dojezd 250 km s nabíjením na konečné stanici. Celá flotila CTM bude složena z 10 krátkých elekrobusů, tři s nabíjení plug-in od stejného výrobce jsou již v provozu.
Nové vozy stály 3,5 milionů Eur, 40 % z částky financovala CTM.
CTM provozuje 271 vozidel, asi 20 % flotily bude s novými e-busy složena z elektrických vozidel a v této cestě bude dopravce pokračovat. "Nákup 18 dalších 12metrových elektrobusů nové generace se připravuje. Cílem je dosáhnout co nejdříve 30 %.
V Cagliari uvedli na konci roku 2021 do provozu také kapacitní 18 metrové autobusy s hybridním pohonem Urbanway od IVECO BUS. Celkem pět vozů zajistí propojení tří obcí v metropolitní oblasti se zdravotnickým zařízením v hlavním městě.
Model Rampini E60 vybraný provozovatelem veřejné dopravy CTM je nízkopodlažní s prostorem pro 27 osob, z toho 10 sedících a prostorem pro tělesně postižené. Baterie LIP s kapacitou 143 kWh, výkon elektromotoru 122 kW, dojezd 250 km s nabíjením na konečné stanici. Celá flotila CTM bude složena z 10 krátkých elekrobusů, tři s nabíjení plug-in od stejného výrobce jsou již v provozu.
Nové vozy stály 3,5 milionů Eur, 40 % z částky financovala CTM.
CTM provozuje 271 vozidel, asi 20 % flotily bude s novými e-busy složena z elektrických vozidel a v této cestě bude dopravce pokračovat. "Nákup 18 dalších 12metrových elektrobusů nové generace se připravuje. Cílem je dosáhnout co nejdříve 30 %.
V Cagliari uvedli na konci roku 2021 do provozu také kapacitní 18 metrové autobusy s hybridním pohonem Urbanway od IVECO BUS. Celkem pět vozů zajistí propojení tří obcí v metropolitní oblasti se zdravotnickým zařízením v hlavním městě.
Hybridní Iveco Urbanway spojují přilehlé obce s hlavním městem Sardinie Cagliari a jeho zdravotnickým zařízením. Foto CTM