Portugalský CaetanoBus a italský výrobce autobusů Industria Italiana Autobus (IIA) podepsaly dohodu o spolupráci na výrobě a marketingu městských autobusů s vodíkovým pohonem založeným na technologii Toyota Fuel Cell a systému H2.City Power Kit.
Portugalský CaetanoBus a italský výrobce autobusů Industria Italiana Autobus (IIA) podepsaly dohodu o spolupráci na výrobě a marketingu městských autobusů s vodíkovým pohonem založeným na technologii Toyota Fuel Cell a systému H2.City Power Kit.
Do konce roku 2022 bude IIA uvádět na trh v Itálii autobusy s palivovými články vyráběné společností CaetanoBus pod společnou značkou Toyota. Od roku 2024 zahájí IIA výrobu autobusů vybavených sadou H2.City Power pro italský a mezinárodní trh.
H2.City Power Kit je modul navržený společností CaetanoBus pro řídicí systém vodíkové energie využívající modul palivových článků Toyota, baterie LTO a vodíkové nádrže k optimalizaci výroby energie z vodíku, který je následně dodáván do hnacího ústrojí podle potřeby vozidla.
Industria Italiana Autobus, vlastník historické značky Menarini, se sídlem v Římě, centrálou s výzkumnou a vývojovou činností v Bologni a výrobním závodem ve Flumeri (Kampánie), je vedená prezidentem a generálním ředitelem Antoniem Liguorim. Společnost je řízená národní agenturou pro investice a rozvoj vlastněnou ministerstvem hospodářství Invitalia a globální průmyslovou společností Leonardo. IIA vyrábí vozidla Vivacity a Citymood ve velikostech od 8 do 18 metrů s pohonem na naftu, CNG a LNG.
Pro CaetanoBus je toto partnerství důležitým krokem ke vstupu na další evropský trh. Patrícia Vasconcelos, generální ředitelka CaetanoBus: "Z hlediska mobility je Itálie zemí, která se snaží přijímat opatření k dekarbonizaci ekonomiky se zaměřením na dopravu v souladu se současnými trendy v oblasti udržitelnosti životního prostředí. IIA je ideálním partnerem, protože sdílíme stejnou vizi prostřednictvím inovativních technologií pomoci vytvářet společnost s nulovými emisemi.“ Připomeňme, že CaetanoBus již v minulosti oznámila spolupráci s italským Rampini, která však žádné výsledky nepřinesla. Rampini naopak uvedla na trh svůj vlastní model vodíkového autobusu. CaetanoBus, součást Toyota Caetano Portugal a Mitsui & C se zaměřuje na elektrickou mobilitu od roku 1980.