30.6. se v americkém Las Vegas slavilo uvedení do provozu desti vozidel Civis IRISBUS vyvinutých ve spolupráci s koncernem SIEMENS
30.6. se v americkém Las Vegas slavilo uvedení do provozu desti vozidel Civis IRISBUS vyvinutých ve spolupráci s koncernem SIEMENS
30.6. se v americkém hlavním městě hazardu za účasti zástupců města a představitelů státu Nevada uskutečnila velkolepá oslava při příležitosti uvedení 10 vozidel Civis do provozu. Civis, dopravní vozidlo firmy Irisbus vybavené optickým naváděním od Siemens Transportation Systems, se stalo nedílnou součástí krajiny Las Vegas.
Vozidlo Civis bylo uvedeno do provozu na dráze první exkluzivní rychlé autobusové dopravy (Bus Rapid Transit) zřízené místním organizačním úřadem RTC (Regional Transportation Commission - Oblastní dopravní výbor).
Linka, na které vozidlo Civis jezdí, nese název MAX (Metropolitan Area Express Bus Line) a je to jedna z nejvytíženějších linek v dopravní síti. Prochází Las Vegas Boulevard North a míří na autobusové nádraží u základny vzdušných sil USA Nellis, přičemž vzdálenost z výchozího místa do místa návratu je 13 mil (cca 21 km). Obsluhuje celkem 20 stanic, z nichž jedna stojí přímo před slavným kasinem. Doba jízdy je 28 minut v každém směru, oproti 47 minutám u klasických autobusů na téže trase.
Všechny stanice sítě MAX se vyznačují vodorovným značením a příslušenstvím pro přesné přistavení vozidel vybavených optickým naváděcím zařízením Siemens. Přistavení co nejblíže k nástupním rampám tak umožňuje přístup pro všechny, včetně osob na vozíčku a rodičů s kočárky. Ultramoderní design zastávek odpovídá futuristickému vzhledu vozidla Civis. Systém výdeje jízdenek po stranách nástupiště umožňuje cestujícím, aby nastupovali 4 vstupními dveřmi, což snižuje čekací dobu ve stanicích a zvyšuje cestovní rychlost vozidel. Vozidlům také přináší výhody systém, který přepíná semafory na zelenou tak, aby vozy Civis dostávaly při příjezdu ke křižovatkám přednost. Lasvegaská rychlá autobusová doprava je ve Spojených státech v současné době první svého druhu.
Americká verze vozidla Civis měří na délku 18,3 metry a má kapacitu 120 cestujících. Byla přizpůsobena tak, aby vyhověla požadavkům American standards a specifickým místním předpisům, zejména co se týče začlenění národních dodavatelů a funkčních požadavků (motor Cummins, okna, cílové tabule, sedadla, brzdy, přístupová rampa pro invalidní vozíky, zesílená klimatizace).
Stejně jako dalších 207 elektricky poháněných vozidel Civis/Cristalis, která jsou již v provozu nebo jsou objednána, bylo 10 vozů pro Las Vegas vyrobeno v závodu Irisbus v Rorthais ve Francii.
CIVIS byl jako nový systém hromadné dopravy vyvinut v úzké spolupráci holdingu IRISBUS (druhý největší výrobce autobusů v Evropě) a MATRA Transport International, pobočky koncernu SIEMENS. CIVIS je autobus, ale také tramvaj na gumových kolech, jejíž koleje jsou nahrazeny naváděcími značkami na silnici. Prioritou není jen moderní systém navádění, ale také komfort pasažérů, design a variabilita pohonů včetně možnosti využít hybridní motory a palivové články. Díky tomu má velmi široké využití a je schopen reagovat na jakoukoli situaci v městské hromadné dopravě.
Zdroj: Tisková zpráva Karosa a.s., člen skupiny IRISBUS
Karosa a.s.: jana.sagatova@karosa.iveco.com
Figura Public Relations, Brno: sovcik@figurapr.cz
Irisbus: nicolas.tellier@irisbus.iveco.com
Siemens: herve.de_lacotte@siemens.com
Linka, na které vozidlo Civis jezdí, nese název MAX (Metropolitan Area Express Bus Line) a je to jedna z nejvytíženějších linek v dopravní síti. Prochází Las Vegas Boulevard North a míří na autobusové nádraží u základny vzdušných sil USA Nellis, přičemž vzdálenost z výchozího místa do místa návratu je 13 mil (cca 21 km). Obsluhuje celkem 20 stanic, z nichž jedna stojí přímo před slavným kasinem. Doba jízdy je 28 minut v každém směru, oproti 47 minutám u klasických autobusů na téže trase.
Všechny stanice sítě MAX se vyznačují vodorovným značením a příslušenstvím pro přesné přistavení vozidel vybavených optickým naváděcím zařízením Siemens. Přistavení co nejblíže k nástupním rampám tak umožňuje přístup pro všechny, včetně osob na vozíčku a rodičů s kočárky. Ultramoderní design zastávek odpovídá futuristickému vzhledu vozidla Civis. Systém výdeje jízdenek po stranách nástupiště umožňuje cestujícím, aby nastupovali 4 vstupními dveřmi, což snižuje čekací dobu ve stanicích a zvyšuje cestovní rychlost vozidel. Vozidlům také přináší výhody systém, který přepíná semafory na zelenou tak, aby vozy Civis dostávaly při příjezdu ke křižovatkám přednost. Lasvegaská rychlá autobusová doprava je ve Spojených státech v současné době první svého druhu.
Americká verze vozidla Civis měří na délku 18,3 metry a má kapacitu 120 cestujících. Byla přizpůsobena tak, aby vyhověla požadavkům American standards a specifickým místním předpisům, zejména co se týče začlenění národních dodavatelů a funkčních požadavků (motor Cummins, okna, cílové tabule, sedadla, brzdy, přístupová rampa pro invalidní vozíky, zesílená klimatizace).
Stejně jako dalších 207 elektricky poháněných vozidel Civis/Cristalis, která jsou již v provozu nebo jsou objednána, bylo 10 vozů pro Las Vegas vyrobeno v závodu Irisbus v Rorthais ve Francii.
CIVIS byl jako nový systém hromadné dopravy vyvinut v úzké spolupráci holdingu IRISBUS (druhý největší výrobce autobusů v Evropě) a MATRA Transport International, pobočky koncernu SIEMENS. CIVIS je autobus, ale také tramvaj na gumových kolech, jejíž koleje jsou nahrazeny naváděcími značkami na silnici. Prioritou není jen moderní systém navádění, ale také komfort pasažérů, design a variabilita pohonů včetně možnosti využít hybridní motory a palivové články. Díky tomu má velmi široké využití a je schopen reagovat na jakoukoli situaci v městské hromadné dopravě.
Zdroj: Tisková zpráva Karosa a.s., člen skupiny IRISBUS
Karosa a.s.: jana.sagatova@karosa.iveco.com
Figura Public Relations, Brno: sovcik@figurapr.cz
Irisbus: nicolas.tellier@irisbus.iveco.com
Siemens: herve.de_lacotte@siemens.com