BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu

Premiéra nové generace elektrického autobusu Solaris Urbino 18 electric • Nový Solaris Urbino 12 Hybrid se sériovým hybridním pohonem • Nová generace Urbino v třídě MIDI Solaris Urbino 10.5.
Premiéra nové generace elektrického autobusu Solaris Urbino 18 electric • Nový Solaris Urbino 12 Hybrid se sériovým hybridním pohonem • Nová generace Urbino v třídě MIDI Solaris Urbino 10.5.

Solaris představil moderní vozidla s nízkými i nulovými emisemi, stejně jako vozidla s konvenčním pohonem nové generace - premiéru Urbino 18 electric, dvanáctimetrové Urbino se sériovým hybridním pohonem a Urbino 10,5.

Nový Solaris Urbino 18 elektrický
Letošní veletrh Busworld v Kortrijku je prostorem pro oficiální představení Solarisu Urbino 18 electric nové generace. Autobus je založen na konstrukčním řešení již cestujícím dobře známé rodiny nové generace městských nízkopodlažních autobusů Urbino, která měla premiéru v roce 2014.

Kloubový elektrický autobus v Kortrijku je vybaven trakčním motorem s výkonem 240 kW. Zásobníky energie jsou baterie Solaris High Energy s kapacitou 240 kWh. Nabíjení se může uskutečnit dvěma způsoby: pomocí zásuvky typu plug-in nebo ze střešního pantografu. Představuje se zde i zařízení pro nabíjení baterií polských výrobců Ekoenergetyka a Medcom.

Vzhledem k nižší hmotnosti vozidla a dobrému rozložení zatížení na nápravu je kapacita vozidla 140 míst. Interiérový design, kapacita, typ baterií a způsob jejich nabíjení - jsou prvky, jak vyhovět měnícím se požadavkům dopravců.

Pro dopravce je důležité, že kloubový Solaris Urbino electric 18 nové generace není jen zkušební verze prezentována na veletrhu. Je to zralý sériový produkt. První vozidla tohoto modelu se dostala k dopravcům ještě před veletrhem Busworld.

Kloubový elektrický autobus má všechna nejlepší technická řešení použitá v novém Urbino 12 electric, který získal prestižní titul "Bus of the Year". Jeho lehká a odolná konstrukce, či ergonomicky naplánovaný prostor pro cestující, stejně jako extrémně tichý a plně ekologický pohon je nejnovější odpovědí výrobce na rostoucí poptávku veřejné dopravy po vozidlech s nulovými emisemi.

Nový Solaris Urbino 12 se sériovým hybridním pohonem
Dodavatel pohonu HybriDrive je americký výrobce BAE Systems. Tento ekologický pohon může výrazně snížit spotřebu paliva a produkci emisí do atmosféry. Zaručuje to elektrický motor, poháněný elektrickou energií ze zásobníku energie. Nabíjený je z generátoru proudu, napájeného vznětovým motorem značky Cummins s objemem pouhých 4,5 litru (Cummins ISB4.5E6, výkon 210 k).

Nový hybrid Solaris Urbino 12, stejně jako elektrické autobusy, produkuje nulové emise. Se systémem Stop-and-Go se spalovací motor na zastávkách a při otvírání dveří úplně vypíná.
Ve vozidle je nainstalována jednotka GPS s příslušným softwarem, který umožňuje využívat funkce Arrive-and-Go, deaktivující chod spalovacího motoru hned po zastavení autobusu. S tímto ekologickým řešením je vozidlo podle testů schopné ušetřit až 20% paliva oproti srovnatelnému vozidlu s konvenčním pohonem. Tichý provoz výrazně snižuje hluk, zejména v přeplněných městských centrech.

V nejnovější nabídce Solarisu je v poslední době i 18-metrová verze hybridního autobusu se sériovým systémem BAE. Vozidlo je vybaveno šestiválcovým motorem Cummins ISB6,7 s objemem 6,7 litru, výkonem 300 koní a asynchronním centrálním motorem s maximálním výkonem 200 kW.

Nový model Urbino 12 Hybrid má vynikající jízdní vlastnosti s plynulým zrychlením. Jedním z hlavních znaků pohonu je schopnost získávat kinetickou energii z brzdění. Ta se převádí na elektrickou energii a je uložena v zásobníku energie - superkondenzátorech s kapacitou 0,82 kWh.

Nový Solaris Urbino 10.5
Hlavními výhodami tohoto autobusu třídy MIDI jsou jeho malé rozměry a dobrá manévrovatelnost. Midibus je postavený na modulu nového 12-metrového Solarisu Urbino, se skrácením prostoru mezi prvními dveřmi a druhou nápravou o 1,5 metru. Zkrácení konstrukce také vyžadovalo zmenšení rozvoru z 5 900 mm na 4 450 mm.
Model je vybaven motorem Cummins ISB6.7E6C s výkonem 209 kW. Stejně jako v případě Urbino 12 se spalovacím motorem, je možné použít i motor DAF MX11. Obě řešení zaručují dynamickou a ekonomickou jízdu, motory splňují emisní normy Euro 6. Midibus i přes malé rozměry nabízí až 23 míst k sezení, z toho 6 dostupných z nízké podlahy. Je vybaven efektivní klimatizací, moderním LED osvětlením  (jantarová barva) a USB porty pro nabíjení mobilních zařízení.

Tři kusy nového Solarisu Urbino 10.5 už jezdí ve Vídni. Ve výrobě jsou již modely speciálně připravené pro Komornik a Kutno v Polsku, stejně jako pro Fürt v Německu a francouzské Abondance.

Redakce BUSportál.sk


BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.
BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.
BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.
BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.
BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.
BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.
BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.
BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.
BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.
BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.
BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.
BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.
BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.
BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.
BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.
BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.
BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.
BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.
BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.
BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
© BUSportál.