BUSWORLD 2013:  Německý karosář Göppel představuje  autobusy řady go4city
Foto Göppel Bus

Největší evropská přehlídka autobusů v Belgii začíná za dva měsíce.
Největší evropská přehlídka autobusů v Belgii začíná za dva měsíce.
BUSportál: V roce, kdy se koná veletrh BUSWORLD, se jako první objeví na BUSportálu bannery veletrhu - už pravidelně od června. Pak je vždycky zajímavé, kdy přijdou další připomenutí. Z tiskových zpráv je to letos informace karosáře Göppel Bus, od skupiny Daimler pak pozvánka na BUSWORLD Preview na začátek září do Německa. Se značkou Göppel (německý výrobce s kapacitou cca 100 vozidel ročně - pro porovnání Iveco CR ve Vysokém Mýtě vyrábí cca 3000 autobusů ročně, SOR 300 - 400 autobusů) se sice nesetkáváme na českých silnicích, ale na BUSportálu ano. Karosář se účastnil na projektu AutoTram Extra Grand a také zaujal jako výrobce osobních přívěsů - viz BUSportál CZ na veletrhu BUSWORLD 2009: Autobusy a soupravy s vlekem Göppel Bus nebo Autobusové soupravy MAN - Göppel v provozu v německém Fürthu.
Dagmar Braunová

Göppel Bus GmbH představí na výstavišti XPO v belgickém Kortrijku od 18. do 23. října na 400 m2 nový kloubový autobus go4city19 a třídvéřový standardní dvanáctimetrový 12m go4city12. Obě vozidla slibují kvalitní materiály, trvanlivost a osvědčené komponenty v kombinaci s prostorným interiérem "made in Germany".

Kloubový go4city19 nabízí kapacitu 161 cestujících (65 sedadel). Jako specialitu uvádí výrobce nový kloub Hübner (Short Articulation), který vyžaduje méně prostoru pro instalaci. Kromě prostorného interiéru pak má autobus nabídnout více světla v celém prostoru. Pro rychlou výměnu jsou určeny troje široké dveře.

Nízkopodlažní stadardní autobus go4city12 byl uveden na trh v roce 2010 a prochází dalším vývojem. Třídvéřové vozidlo garantuje rychlé nástupy a výstupy na vysoce frekventovaných linkách. Kompletní obsaditelnost je 87 cestujících (37 sedadel). Vozidlo stejně jako kratší 10,5 m může být připraveno k tažení přívěsu go4cityT. Dopravci tak mohou využít výhod pružného přípojného Göppel go4city-Train systému.

Karosář využívá motory DAF Paccar příslušných emisních norem, nápravy a převodovky ZF. Pracoviště řidiče je funkční a ergonomicky řešené.

Součástí go4city nabídky je i experimentální “go4city AutoTram® Extra Grand” dlouhý 30.7 m viz odkaz v úvodu.
Göppel Bus vznikl spojením původní společnosti NEOPLAN Omnibus GmbH a Augsburg Markus Göppel GmbH & Co. Od 1.3.2013 převzetím ruské společnosti Kirovsky Zavod dochází k mezinárodní expanzi. Durynský Göppel Bus GmbH působí v Nobitz/Ehrenhain a zaměstnává asi 120 lidí. Vyrábí okolo 100 jednotek ročně včetně malokapacitních MAN midibusů.
Z TZ Göppel Bus

BUSWORLD 2013:  Německý karosář Göppel představuje  autobusy řady go4city
Foto Göppel Bus
BUSWORLD 2013:  Německý karosář Göppel představuje  autobusy řady go4city
Foto Göppel Bus