© BUSportál
Čínské autobusy se trpělivě a neúnavně snaží uplatnit na evropském trhu i přes veškerá legislativní úskalí.
Čínské autobusy se trpělivě a neúnavně snaží uplatnit na evropském trhu i přes veškerá legislativní úskalí.
Začínáme zatím jedinou čistě čínskou značkou, která se objevila v ČR (pokud nepočítáme nyní už muzeální kuriozitu Pudong v ČSAD autobusy Plzeň), a to Yutongem.
Dalším výrobcem, který se uplatňuje v Evropě, je KingLong. Jak je patrné z obrázku, je společnost patřičně hrdá na svůj export. Následuje záběr ze stánku nizozemské společnosti Ebusco, která nabízí čínský elektrobus Yintong, který pak byl zachycen v exteriéru. Sekvenci na téma elektrobus BYD začíná modré vozidlo v exteriéru a žluté v interiéru. Zde bohužel jako demonstrace toho, jak také může vypadat stánek během tiskového dne. (BUSportál měl letos na celý veletrh práve pouze tiskový den a ještě ne celý, takže bylo až na výjimky třeba držet zásadu nevstoupit na stejné místo dvakrát. Reportáž na téma nedostavěný veletrh si necháme na Silvestra.) Už v reprezentativním formátu je možno BYD si prohlédnout na videu. Společnost je velmi aktivní v posílání tiskových zpráv, ale na konkrétní dotazy systematicky nereaguje. Nedávno projevila zájem vyrábět svoje elektrobusy (stále nápadně plné baterií) v Evropě, pokud by se zájem vyšplhal na 100 vozidel. O spolupráci projevil zájem i v souvislosti s prezentací a testováním BYD na Slovensku slovenský karosář Troliga Bus, který nedávno zaujal kuriozním patrovým Siriusem. Třeba je to tak dobře. Končíme expozicí Ankai, kde je jasně patrná inspirace vycházející ze spolupráce se značkou Setra (zda stále trvá, nemáme informace).
K autobusům YUTONG v ČSAD VsetínTen se letos na Busworldu představil v rozsáhlé expozici v hale 7. Tu zabrala vozidla značek, které zastupuje francouzská společnost Dietrich Carebus Group (kromě Yutongu je to i turecká Temsa). Rozsáhlé expozice byly designově výstavně vyprofilované. Zastřešení společnosti ze strany francouzského dealera a opravdu až nepochopitelná vstřícnost převážně evropského publika při prezentaci nastoluje otázku, zda je takové chování rozumné a nutné. Něco podobného v opačném případě je nepředstavitelné, koneckonců dostat evropskou produkci (myšleńo výrobeno v Evropě) do Číny není vůbec snadné, není-li to vůbec nemožné.
Dalším výrobcem, který se uplatňuje v Evropě, je KingLong. Jak je patrné z obrázku, je společnost patřičně hrdá na svůj export. Následuje záběr ze stánku nizozemské společnosti Ebusco, která nabízí čínský elektrobus Yintong, který pak byl zachycen v exteriéru. Sekvenci na téma elektrobus BYD začíná modré vozidlo v exteriéru a žluté v interiéru. Zde bohužel jako demonstrace toho, jak také může vypadat stánek během tiskového dne. (BUSportál měl letos na celý veletrh práve pouze tiskový den a ještě ne celý, takže bylo až na výjimky třeba držet zásadu nevstoupit na stejné místo dvakrát. Reportáž na téma nedostavěný veletrh si necháme na Silvestra.) Už v reprezentativním formátu je možno BYD si prohlédnout na videu. Společnost je velmi aktivní v posílání tiskových zpráv, ale na konkrétní dotazy systematicky nereaguje. Nedávno projevila zájem vyrábět svoje elektrobusy (stále nápadně plné baterií) v Evropě, pokud by se zájem vyšplhal na 100 vozidel. O spolupráci projevil zájem i v souvislosti s prezentací a testováním BYD na Slovensku slovenský karosář Troliga Bus, který nedávno zaujal kuriozním patrovým Siriusem. Třeba je to tak dobře. Končíme expozicí Ankai, kde je jasně patrná inspirace vycházející ze spolupráce se značkou Setra (zda stále trvá, nemáme informace).
Dagmar Braunová
VIDEO BYD
BUSWORLD 2013 na BUSportálu: Přehled materiálů a fotomozaika
2010: BUSportál na návštěvě v Číně
Yutong © BUSportál
Yutong © BUSportál
Yutong © BUSportál
Yutong © BUSportál
Yutong © BUSportál
KingLong © BUSportál
KingLong © BUSportál
KingLong © BUSportál
Ebusco © BUSportál
Ebusco © BUSportál
Ebusco © BUSportál
BYD © BUSportál
BYD © BUSportál
BYD © BUSportál
BYD © BUSportál
BYD © BUSportál
Ankai © BUSportál
Ankai © BUSportál