Akce pro obnovení vyjímky z nařízení EG 561/2006 pro řidiče autokarů. (The “A Coach is NOT a Truck” action.)
Reklama
Akce pro obnovení vyjímky z nařízení EG 561/2006 pro řidiče autokarů. (The “A Coach is NOT a Truck” action.)
7.10.2007: Reakce čtenáře - řidiče na akci 'Autokar není truck'.
(Terminologie. V angličtině se pro vozidlo "M3" objevují dva termíny. "BUS" překládáme jako autobus - jedná se o městské, příměstské a linkové autobusy a "COACH" budeme nadále překládat výhradně jako autokar - jedná se dálkové turistické autobusy jak pro zájezdovou turistiku, tak i pro linkovou dopravu - komfortní tuzemskou a zahraniční.)
Svět autokarové turistiky byl otřesen regulací dob řízení a odpočinku řidičů nařízením EG 561/2006 viz Autobusová doprava: zrušení 12denního "týdne" od dubna 2007.

Toto opatření zrušilo vyjímky společné pro autokary v turistickém průmyslu a to, přestože jsou zásadní rozdíly mezi přepravou zboží a osob. Nová opatření znemožnila odpočinek řidičů v souladu s režimem turistických cest, které řidiči umožňují pravidelný režim stravování i spánku v prostředí hotelů.

17. března projelo bruselskými ulicemi 700 autokarů z 10 zemí na protest proti tomuto opatření.

Při příležitosti nadcházejícího veletrhu Busworld v Kortrijku (19.-24.10.), Busworld vyhlašuje akci “A Coach is NOT a Truck” (Autokar není truck) se specielním logem. 30000 odznáčků s logem bude distribuováno mezi tisíce evropských řidičů autokarů s žádostí o jejich demonstrační nošení.

Navíc bude připravena na toto téma série krátkých filmů. 4 z 12 budou mít premiéru při zahajovacím ceremoniálu (Kinepolis Kortrijk, 18.10. 16 hodin), budou také na www.busworld.tv a na DVD distribuovány mezi politiky a legislativce.

www.busworld.org vyhlásí také na toto téma diskusi.

24. října od 11.30 do 13.30 proběhne na Busworldu seminář věnovaný tomuto tématu.

TZ BUSWORLD, překlad BUSportál. Kráceno, celé v angličtině.
The world of coach travel has been shaken up recently by the new Driving and Resting Time Regulations, issued as Regulation EG 561/2006 on 15 March 2006 by the European Parliament and the Council of Ministers.

This regulation abolished the exceptions that were common for coaches, placing the coach travel industry on a par with the road haulage industry in terms of permitted driving hours. Whilst there are essential differences that distinguish the transport of people and the transport of goods. The new regulations have made it almost impossible to indulge in relaxed and smooth-paced sightseeing tourism in which passengers alight at frequent intervals, have lunch in a restaurant around midday and enjoy their hotel in the evening.

This failure to even as much as consider the realities of coach travel has made a lot of trips virtually impossible. It is jeopardising the jobs of drivers and chasing away a section of travellers into the arms of air travel and travel by private car. In addition, it also serves to imperil the profitability of the sector. The words used by many describe this as the biggest disaster to hit the profession since World War II. People are wondering in utter disbelief how anyone could have passed this kind of blunder and just how many of the decision makers responsible for this tragedy have ever gone on their sightseeing holidays travelling by coach.

On March the 14th, 700 coaches hailing from 10 different countries drove around the streets of Brussels in protest. But the protest must not be allowed to stop at this.

On the occasion of the upcoming Busworld Kortrijk (19-24 October), Busworld will be launching the “A Coach is NOT a Truck” action, with a purpose-designed logo.

The logo will be on display everywhere at Busworld. 30,000 pins carrying the logo will be distributed amongst the thousands of European coach drivers, asking them to wear it permanently on their lapel wherever they go.

In addition, a series of short films have been made, demonstrating the kind of tribulations and difficulties coaches experience as a direct result of this new regulation. The movies also highlight the great and wonderful side of our profession. But also the way in which the authorities are making our job simply impossible, engendering pollution and traffic congestion and contributing to putting road safety at risk.

Four of the 12 scheduled short films will be premiered at the Busworld opening ceremony (Kinepolis Kortrijk, 18 October, 16 hrs) to be permanently broadcasted immediately thereafter on www.busworld.tv and to be distributed on DVD amongst politicians, legislators and members of parliament. Each month, another short film will subsequently be broadcasted on www.busworld.tv, and sent out on DVD or Email – with a small humorous text to match – those responsible.

www.busworld.org will also see the launch of a discussion forum enabling all those involved to submit accounts of their first-hand experiences with the new Driver Hours Regulation.

October 24th from 11.30 until 13h30 a seminar is dedicated in Busworld Kortrijk to the theme “A Coach is NOT a Truck”.

PR BUSWORLD