* ČSAD Liberec přidá na trase do Prahy nové spoje a zákazníky bude v noci vozit domů * Přerov plánuje rozsáhlou rekonstrukci autobusového nádraží *
* ČSAD Liberec přidá na trase do Prahy nové spoje a zákazníky bude v noci vozit domů * Přerov plánuje rozsáhlou rekonstrukci autobusového nádraží *
www.igenus.cz 23. 05. 2006 - ČSAD Liberec přidá na trase do Prahy nové spoje a zákazníky bude v noci vozit domů
LIBEREC - Na frekventované trase z Liberce do Prahy přibudou od neděle další spoje. Místo šesti denně bude ČSAD Liberec provozovat ve všední dny 12 spojů a v pátek ještě o jeden více, poslední přitom z Prahy vyjede ve 23:30. V sobotu bude firma jezdit šestkrát a v neděli osmkrát. Její největší konkurent, dopravce Student Agency, denně vypravuje v obou směrech 18 spojů. Zároveň ČSAD Liberec zavádí na trase nový rezervační systém.
ČSAD Liberec se tak podle vedoucího autobusové dopravy Martina Oumrta snaží znovu najít důvěru veřejnosti, kterou ztratila před více než rokem v souvislosti se vstupem konkurence na linku Praha - Liberec. Společnost tehdy bránila autobusům konkurenční společnosti Student Agency zajíždět na autobusové nádraží, jež provozuje. Antimonopolní úřad jí za to nedávno vyměřil dvoumilionovou pokutu. "Pokutu musíme zaplatit, zároveň jsme ale renomované právní kanceláři zadali rozbor rozhodnutí antimonopolního úřadu," řekl Oumrt. Na základě závěrů právníků se firma rozhodne, zda se obrátí na soud.
Liberecká ČSAD kvůli velké konkurenci na trase Liberec - Praha přišla o řadu zákazníků. Loni v září musela z ekonomických důvodů omezit provoz z původních 12 autobusů denně na polovinu. Nyní se snaží přilákat klienty zpět, a tak třeba cestujícím na nočních spojích z Prahy nabízí další služby. Autobusy, které do Liberce přijíždějí mezi 21:00 a 22:45, budou zajíždět k terminálu městské dopravy v centru města. Autobusy, které přijedou po 23:00, kdy provoz městských autobusů končí, ČSAD rozveze cestující zdarma po sídlištích a na autobusové nádraží nebude vůbec zajíždět.
Liberecký dopravce také od neděle zavádí nový rezervační systém dostupný i po internetu a z mobilních telefonů. Zákazník si může koupit takzvanou otevřenou jízdenku a teprve dodatečně si zablokovat, kdy pojede, a to včetně výběru sedadla. Jízda s takovou jízdenkou je o deset korun levnější než běžné jízdné. Podobnou službu nabízí například konkurenční Student Agency. ČSAD Liberec navíc nabízí dva typy autobusů. Levnější takzvané ekonomické cestování vozem bez stevardky přijde v případě otevřené jízdenky na 50 korun, dražší s doprovodem na 60 korun.
ČSAD Liberec měla ještě v polovině roku 2004 na trasu z Liberce do Prahy monopol, postupně ale přibyli další dopravci - Hofman, Student Agency a Hotliner, který ale letos v lednu z ekonomických důvodů skončil. Se vstupem konkurenčních dopravců se cestování na frekventované trase výrazně zlevnilo a také zkvalitnilo. Mezi oběma městy nyní jezdí pohodlné moderní autobusy, firmy cestujícím nabízejí nápoje, video a časopisy.
Podle jeho kolegy Zdeňka Boháče (ODS) se podobná akce plánuje ve městě již osm let. "Cílem je především zvýšit komfort pro cestující a dosáhnout určitého standardu," řekl na dotaz ČTK Boháč.
V rámci rekonstrukce autobusového nádraží hodlá město vyřešit také problém autobusů, které dnes jen obtížně vyjíždějí ze svých stanovišť. Stěžejním záměrem odborníků bylo vyloučit hromadné vyjíždění autobusů z jednotlivých nástupišť přímo do Tovární ulice. Podle koncepce mají být jednotlivá nástupiště postavena podélně, aby se autobusy mohly lépe napojovat na přilehlou cestu.
"Nyní je tam 20 výjezdů. Po rekonstrukci bude jeden," podotkl tajemník radnice Jiří Bakalík. Součástí stavby je také odbavovací budova včetně čekárny pro cestující či informační systém dopravců. Odborníci pamatovali také na bezbariérový přístup k nástupištím.
Stav současného autobusového nádraží kritizovali obyvatelé Přerova v anketě organizované odborem rozvoje. Podobu nádraží lidé tehdy zmínili jako jeden z hlavních problémů města. "V Olomouckém kraji snad už neexistuje autobusové nádraží, které by nebylo zastřešené. Trápí to hlavně lidi z místních částí, kteří dojíždějí denně. Kultura cestování je nyní opravdu hrozná," řekl dnes ČTK mluvčí přerovské radnice Bohuslav Přidal.
Na rekonstrukci přerovského autobusového nádraží již bylo vydáno stavební povolení. Zpracování projektové dokumentace stála podle mluvčího radnice 690 000 korun.
Alena Petrželová jpt
LIBEREC - Na frekventované trase z Liberce do Prahy přibudou od neděle další spoje. Místo šesti denně bude ČSAD Liberec provozovat ve všední dny 12 spojů a v pátek ještě o jeden více, poslední přitom z Prahy vyjede ve 23:30. V sobotu bude firma jezdit šestkrát a v neděli osmkrát. Její největší konkurent, dopravce Student Agency, denně vypravuje v obou směrech 18 spojů. Zároveň ČSAD Liberec zavádí na trase nový rezervační systém.
ČSAD Liberec se tak podle vedoucího autobusové dopravy Martina Oumrta snaží znovu najít důvěru veřejnosti, kterou ztratila před více než rokem v souvislosti se vstupem konkurence na linku Praha - Liberec. Společnost tehdy bránila autobusům konkurenční společnosti Student Agency zajíždět na autobusové nádraží, jež provozuje. Antimonopolní úřad jí za to nedávno vyměřil dvoumilionovou pokutu. "Pokutu musíme zaplatit, zároveň jsme ale renomované právní kanceláři zadali rozbor rozhodnutí antimonopolního úřadu," řekl Oumrt. Na základě závěrů právníků se firma rozhodne, zda se obrátí na soud.
Liberecká ČSAD kvůli velké konkurenci na trase Liberec - Praha přišla o řadu zákazníků. Loni v září musela z ekonomických důvodů omezit provoz z původních 12 autobusů denně na polovinu. Nyní se snaží přilákat klienty zpět, a tak třeba cestujícím na nočních spojích z Prahy nabízí další služby. Autobusy, které do Liberce přijíždějí mezi 21:00 a 22:45, budou zajíždět k terminálu městské dopravy v centru města. Autobusy, které přijedou po 23:00, kdy provoz městských autobusů končí, ČSAD rozveze cestující zdarma po sídlištích a na autobusové nádraží nebude vůbec zajíždět.
Liberecký dopravce také od neděle zavádí nový rezervační systém dostupný i po internetu a z mobilních telefonů. Zákazník si může koupit takzvanou otevřenou jízdenku a teprve dodatečně si zablokovat, kdy pojede, a to včetně výběru sedadla. Jízda s takovou jízdenkou je o deset korun levnější než běžné jízdné. Podobnou službu nabízí například konkurenční Student Agency. ČSAD Liberec navíc nabízí dva typy autobusů. Levnější takzvané ekonomické cestování vozem bez stevardky přijde v případě otevřené jízdenky na 50 korun, dražší s doprovodem na 60 korun.
ČSAD Liberec měla ještě v polovině roku 2004 na trasu z Liberce do Prahy monopol, postupně ale přibyli další dopravci - Hofman, Student Agency a Hotliner, který ale letos v lednu z ekonomických důvodů skončil. Se vstupem konkurenčních dopravců se cestování na frekventované trase výrazně zlevnilo a také zkvalitnilo. Mezi oběma městy nyní jezdí pohodlné moderní autobusy, firmy cestujícím nabízejí nápoje, video a časopisy.
Přerov plánuje rozsáhlou rekonstrukci autobusového nádraží
23. 5. 2006 zdroj: ČTK denik.obce.cz - Přerov -- Obyvatelé i návštěvníci Přerova by se měli dočkat rozsáhlé rekonstrukce městského autobusového nádraží. Projekt počítá nejen se zastřešením jednotlivých nástupišť, ale i s úpravou příjezdových tras. Náklady odhadují odborníci mezi 80 až 100 miliony korun. Město chce peníze získat z evropských programů, řekl ČTK místostarosta Přerova Jiří Lajtoch (ČSSD).Podle jeho kolegy Zdeňka Boháče (ODS) se podobná akce plánuje ve městě již osm let. "Cílem je především zvýšit komfort pro cestující a dosáhnout určitého standardu," řekl na dotaz ČTK Boháč.
V rámci rekonstrukce autobusového nádraží hodlá město vyřešit také problém autobusů, které dnes jen obtížně vyjíždějí ze svých stanovišť. Stěžejním záměrem odborníků bylo vyloučit hromadné vyjíždění autobusů z jednotlivých nástupišť přímo do Tovární ulice. Podle koncepce mají být jednotlivá nástupiště postavena podélně, aby se autobusy mohly lépe napojovat na přilehlou cestu.
"Nyní je tam 20 výjezdů. Po rekonstrukci bude jeden," podotkl tajemník radnice Jiří Bakalík. Součástí stavby je také odbavovací budova včetně čekárny pro cestující či informační systém dopravců. Odborníci pamatovali také na bezbariérový přístup k nástupištím.
Stav současného autobusového nádraží kritizovali obyvatelé Přerova v anketě organizované odborem rozvoje. Podobu nádraží lidé tehdy zmínili jako jeden z hlavních problémů města. "V Olomouckém kraji snad už neexistuje autobusové nádraží, které by nebylo zastřešené. Trápí to hlavně lidi z místních částí, kteří dojíždějí denně. Kultura cestování je nyní opravdu hrozná," řekl dnes ČTK mluvčí přerovské radnice Bohuslav Přidal.
Na rekonstrukci přerovského autobusového nádraží již bylo vydáno stavební povolení. Zpracování projektové dokumentace stála podle mluvčího radnice 690 000 korun.
Alena Petrželová jpt