* Městskou hromadnou dopravu v Chebu bude i v následujících letech provozovat firma Autobusy Karlovy Vary *
* Městskou hromadnou dopravu v Chebu bude i v následujících letech provozovat firma Autobusy Karlovy Vary *
www.zapad.cz 27.6.2006 Městskou hromadnou dopravu v Chebu bude i v následujících letech provozovat firma Autobusy Karlovy Vary, které končí současná smlouva v závěru letošního roku. Chebští zastupitelé totiž na svém nedávném zasedání rozhodli o jejím prodloužení o dalších šest let.

Zároveň tak zrušili připravované výběrové řízení, prostřednictvím kterého chtěli dát šanci i konkurenčním dopravcům. Záměr na jeho vypsání byl přitom schválen v souvislosti se zdražením jízdného v únoru loňského roku.

"Došlo k tomu na zastupitelstvu jako nápad z pléna. Zastupitelům se ten návrh zřejmě zalíbil, takže získal více než šestnáct hlasů a mělo se vyhlásit výběrové řízení. Já si ale myslím, že koncepce Autobusů Karlovy Vary je dobrá, a proto bych od ní neustupoval. Hrozba toho konkurzu vedla navíc k tomu, že se služby zlepšily," řekl chebský starosta Jan Svoboda.

Staronový dopravce se ale v nové smlouvě bude muset zavázat k tomu, že splní několik podmínek města, na kterých se shodla k tomuto účelu vytvořená pracovní skupina, složená se zastupitelů a úředníků radnice.

"Určitě budeme chtít nějakým způsobem stabilizovat jízdné, aby občané měli určitou jistotu. Nicméně třeba inflaci, pokud bude, musíme akceptovat," dodal Svoboda.

Město bude vedle toho požadovat například i postupnou obměnu současného vozového parku moderními nízkopodlažními autobusy nebo optimalizaci celého dopravního systému, kterou sice přepravce začal před časem připravovat, ale v poslední době se vše zastavilo.

"To byla záležitost, kterou jsme možná pozastavili výběrovým řízením, kdy si Autobusy Karlovy Vary jako jeho možní účastníci nechtěly tak úplně nechat nahlédnout do toho, co by mohly uplatnit ve výběrovém řízení. Takže tady možná paradoxně to výběrové řízení mohlo pozastavit některá připravovaná vylepšení," uvedl chebský místostarosta Václav Jakl.

Podle představ dopravní firmy by v rámci optimalizace tras mělo dojít ke snížení počtu linek ze současných dvanácti na sedm, přičemž počet ujetých kilometrů by se neměl snížit, ale naopak lehce zvýšit. V době dopravní špičky by navíc mělo dojít ke zkrácení intervalů, ve kterých autobusy jezdí. I díky optimalizaci by se do budoucna nemělo nikterak razantně zvyšovat stávající desetikorunové jízdné, ani osmimilionový příspěvek, kterým radnice městskou hromadnou dopravu ročně dotuje.