www.rozhlas.cz/cb - 22.03.2007 - Zhruba tři až čtyři desítky řidičů kamionů chybí největšímu jihočeskému dopravci - společnosti ČSAD Jihotrans. Jak řekl její generální ředitel Robert Krigar, žádná auta kvůli tomu sice ve firmě nestojí, ale tento nedostatek komplikuje situaci například při dovolených či nemocech řidičů. Citelný úbytek řidičů přitom zaznamenávají téměř všichni dopravci.
Robert Krigar vidí tři důvody této situace: "Prvním důvodem je ukončení povinné vojenské služby, která dříve řidiče vychovávala. Ani v učňovském školství není nyní možnost v rámci výuky získat řidičské oprávnění na nákladní vozidla. Povolání řidiče je také do určité míry specifické svou náročností na čas, kterého si v současnosti mladí lidé více váží a není tak toto povolání pro ně atraktivní."
Dopravní firma proto nemůže spoléhat pouze na nábor řidičů. V Jihotransu se snaží připravit si potenciální řidiče i ve spolupráci s dopravní a automobilní odbornou školou v Českých Budějovicích. "Snažíme se vychovávat si řidiče sami, proto výuka obsahuje předměty navíc a během ní získá učeň řidičské oprávnění. V rámci výuky jsou seznámeni se základními celními pravidly, zabezpečením nákladu a dalšími odbornostmi řidiče. Vše zatím bohužel financujeme z prostředků naší společnosti. V neposlední řadě jsme v únoru spustili projekt, v kterém zacvičujeme bulharské řidiče na našem trhu," dodal Krigar.
Přečteno na http://www.rozhlas.cz/cb/ekonomika/_zprava/330873
Robert Krigar vidí tři důvody této situace: "Prvním důvodem je ukončení povinné vojenské služby, která dříve řidiče vychovávala. Ani v učňovském školství není nyní možnost v rámci výuky získat řidičské oprávnění na nákladní vozidla. Povolání řidiče je také do určité míry specifické svou náročností na čas, kterého si v současnosti mladí lidé více váží a není tak toto povolání pro ně atraktivní."
Dopravní firma proto nemůže spoléhat pouze na nábor řidičů. V Jihotransu se snaží připravit si potenciální řidiče i ve spolupráci s dopravní a automobilní odbornou školou v Českých Budějovicích. "Snažíme se vychovávat si řidiče sami, proto výuka obsahuje předměty navíc a během ní získá učeň řidičské oprávnění. V rámci výuky jsou seznámeni se základními celními pravidly, zabezpečením nákladu a dalšími odbornostmi řidiče. Vše zatím bohužel financujeme z prostředků naší společnosti. V neposlední řadě jsme v únoru spustili projekt, v kterém zacvičujeme bulharské řidiče na našem trhu," dodal Krigar.
Přečteno na http://www.rozhlas.cz/cb/ekonomika/_zprava/330873