* Rychlejší a jednodušší bude od zítřka odbavování cestujících BČK v autobusech MHD Trutnov * Chrudim má nový autobus. Pro vozíčkáře. * Voda změnila trasy některých linek pražských autobusů *
* Rychlejší a jednodušší bude od zítřka odbavování cestujících BČK v autobusech MHD Trutnov * Chrudim má nový autobus. Pro vozíčkáře. * Voda změnila trasy některých linek pražských autobusů *
Rychlejší a jednodušší bude od zítřka odbavování cestujících v autobusech městské hromadné dopravy.
www.krkonosskenoviny.cz - Krkonošské noviny - 31.3.2006Trutnov - Přispějí k tomu bezkontaktní čipové karty. Novinka může sloužit jako časová jízdenka, ale i k placení za jednotlivé jízdné dosud hrazené papírovými jízdenkami. "Až do konce dubna bude možné používat v autobuse obojí - čipové karty i papírové jízdenky," vysvětlil Milan Kovář ze společnosti Osnado, která městské autobusové spoje provozuje.
Na kartě bude zaznamenáno, jakou částku nebo časový kupón si cestující nabil. Platby se pak při nástupu do autobusu z karty odečítají. Stačí přiložit čip ke čtecímu zařízení. "Není nutné ji vysouvat z pouzdra. Lze ji nechat uloženou v třeba peněžence. Odbavení se provede přiblížením ke snímači na vzdálenost asi pěti centimetrů," uvedl Kovář. Dobíjet se může na předprodejním místě nebo přímo v autobusech, a to až do čtyř tisíc korun.
Kdo si bude chtít koupit jednorázové jízdné za hotové, stejně jako dosud nastoupí do autobusu předními dveřmi a provede platbu u řidiče.
Chrudim má nový autobus. Pro vozíčkáře.
www.chrudimka.cz - Dění ve městě / Roman Málek / 30. 3. 2006Společnost Connex Východní Čechy představila tento týden nízkopodlažní autobus městské hromadné dopravy v Chrudimi. Ten je určen zejména občanům upoutaným na vozík. Po příjezdu na zastávku se autobus nepatrně nakloní, řidič vyklopí plošinu a zákazník může najet do autobusu, kde je i dostatek prostoru pro kočárky. Celá tato ´procedura´ trvá pět minut. Autobus má jako první v Chrudimi navíc všechny tři digitální informační tabule. Pokud vás zajímá, jestli se dozvíte, na které zastávce se nacházíte, tak bohužel nepochodíte. Není ale problém autobus vybavit hlásičem, který vyjde na šedesát tisíc. Na téměř čtyřmilionovou investici přispělo město Chrudim dvě stě tisíci.
Voda změnila trasy některých linek pražských autobusů
(čtk) Praha - Magistrát hlavního města Prahy ve spolupráci s pražským dopravním podnikem odklonil některé linky městské autobusové dopravy v částech ohrožených záplavami. Trasa se změnila pro autobusy jedoucí přes Suchdol, na Zbraslav a v úseku Lahovice - Radotín. ČTK to sdělili mluvčí magistrátu Jiří Volf a tisková mluvčí dopravního podniku Michaela Kuchařová. Všechny městské části, které ohrožuje voda, postupují podle povodňových plánů a jsou připraveny na případnou evakuaci. Vzhledem k uzavření Roztocké ulice přes Suchdol jsou ze své obvyklé trasy odkloněny linky číslo 340 a 350. Vozy směřující na Zbraslav se musejí vyhýbat uzavřenému podjezdu pod Strakonickou ulicí.Dopravní podnik dále upravil trasy autobusových linek č. 165, 172, 244 a 507 v úseku Lahovice - Radotín. Linky jsou normálně v provozu, částečně ale jedou po objízdných trasách, uvedla Kuchařová.
Hromadnou dopravu v oblastech odkloněných autobusových spojů se snaží kompenzovat České dráhy, které posílily kapacitu vlaků tzv. městské linky jezdících po trase Libeň - Holešovice - Roztoky u Prahy, sdělil ČTK mluvčí ČD Aleš Ondrůj. Všechny spoje s označením 89XX jsou nyní zajišťovány dvěma spojenými motorovými vozy, a to s platností do pátku, uvedl Ondrůj.
České dráhy nejsou jinak ovlivněny povodňovou aktivitou, provoz je normální a podle jízdního řádu, doplnil Ondrůj.
Povodňový štáb magistrátu již dříve informoval o postupu v případě vyhlášení třetího povodňového stupně u jednotlivých druhů dopravy v Praze. Kdyby průtok dosáhl 1500 krychlových metrů za sekundu, vlaky by pouze projížděly stanicemi v Karlíně, v úseku Nádraží Holešovice - Florenc a stanicemi Malostranská a Staroměstská.
Při průtoku vody nad hranicí 2000 krychlových metrů za sekundu dopravní podnik zabezpečí zmíněné stanice metra z povrchu protipovodňovými hradítky. Uzavřeny pak mají být vestibuly stanic, nástupiště a tunely. Po dobu případného uzavření zřídí náhradní tramvajovou linku X30 ze zastávky Střelniční přes Nádraží Holešovice, Vltavskou, Florenc, Sokolovskou a Starý Hloubětín s šestiminutovým intervalem. Na linku bude nasazeno 24 dvouvozových tramvajových vlaků.
Dopravní podnik rovněž naplánoval případné odklonění autobusové linky 133 z náměstí Republiky přes Dvořákovo nábřeží.
Linky tramvají by byly upraveny tak, aby bylo zabezpečeno napájení trakčního vedení. Autobusy jsou určeny rovněž k náhradní dopravě a k případné evakuaci. Dopravní podnik zatím jeden autobus vyčlenil pro evakuaci v oblasti Radotína, uvedla Kuchařová.