* Modrobílá ukradená Karosa LC 734 ČSAD ST Trans Strakonice ST 51-70 * Nátlak dopravce se ústeckému kraji nelíbí * Liberecký dopravní podnik nakoupí další nízkopodlažní autobusy *
* Modrobílá ukradená Karosa LC 734 ČSAD ST Trans Strakonice ST 51-70 * Nátlak dopravce se ústeckému kraji nelíbí * Liberecký dopravní podnik nakoupí další nízkopodlažní autobusy *
Zlý sen! Ukradli mi autobus
www.plzenskydenik.cz 14.3.2006
Svéradice/Plzeň - Řidič ČSAD Václav Korbel nevěřil svým očím, když v neděli večer přijel do Svéradic zkontrolovat svůj autobus. Našel jen opuštěné parkovací místo. Zánovní karosu někdo ukradl. "Nevěděl jsem, jestli jsem se zbláznil nebo někde nepřebral," popisoval své pocity. Chvíli bloumal kolem konečné, než si uvědomil, co se stalo. Až pak zavolal dispečerce firmy ČSAD ST Trans Strakonice, jíž autobus patří. "Uvěřila mi až napotřetí," řekl 29letý šofér. Chvilku se bál, jestli se od nadřízených nedočká výčitek. "Ale oni spíš oněměli úžasem," podotkl Korbel. Autobus z konečné zmizel z pátku na sobotu. Kolega, který jel v sobotu kolem, si ho už nevšiml. Ve Svéradicích nechává autobus stát pravidelně. Pak odjíždí domů do Blatné. "A v neděli jezdím zpátky na chvilku protočit motor, abych ráno bez problémů nastartoval," vysvětlil. Co zloděj s autobusem vyvede, nešťastný řidič netuší. "Jen kvůli krátkému projetí ho určitě nekradl," dodal. Policejní mluvčí Jana Václavová řekla, že policie po zloději i autobusu pátrá. Škodu vyčíslili na 1,2 milionu Kč. Podle ředitele ČSAD autobusy Plzeň Miroslava Hucla jsou krádeže autobusů výjimečnou událostí, občas se s nimi ale setkává. "Před čtyřmi lety nám také ukradli čerstvě zrenovovanou karosu a o rok dříve nový mikrobus Mercedes," řekl Hucl. Autokary se nikdy nenašly. Hucl se domnívá, že je kradou na objednávku.
Ústecký kraj - Ústeckému kraji se nelíbí, jakým způsobem vůči němu Dopravní podnik (DPÚK) stupňuje svůj tlak. Kraji mimo jiné vadí některá tvrzení, s nímž se DPÚK obrací přímo na veřejnost. "Kraj nerespektuje evropské a české zákony a staví se do pozice zákonodárce vytvářejícího si vlastní pravidla," píše se mimo jiné na internetových stránkách DPÚK. "Nátlak vyvíjený na Ústecký kraj tímto dopravcem se nepochopitelně stupňuje. Není to kraj, ale právě tato firma, která vyvolává neklid a nejistotu," říká na adresu DPÚK hejtman Jiří Šulc. Spor se táhne už několik týdnů. Kraj nechce přistoupit na cenu, kterou mu DPÚK za provozování veřejné autobusové dopravy pro letošek nabídl - a dal podniku výpověď . DPÚK zase tvrdí, že veřejná autobusová doprava je ze zákona ztrátová, a že nemá kam uhnout. Rozdílná částka činí 130 milionů korun. Do sporu se minulý týden vložila i ČSSD. Ta tvrdí, že hejtman dostal od DPÚK dopis, v němž ho společnost informuje o tom, že je bezvýhradně připravena přistoupit na požadavky kraje. "Nechápu tedy, v čem vidí kraj problém. Proč smlouvu neuzavře a nepřestane děsit občany?" ptá se šéf krajské ČSSD Petr Benda. Existenci dopisu připouští i hejtman Jiří Šulc. "Dopis jsem dostal, probereme ho na radě - a teprve pak se k němu vyjádříme," uzavírá Šulc s tím, že výpově DPÚK stále běží.
Spor
se táhne už několik týdnů, kraj nechce přistoupit na cenu, kterou mu DPÚK za provozování veřejné autobusové dopravy pro letošek nabídl - a dal podniku výpověď
LIBEREC - Liberecký dopravní podnik nakoupí další nízkopodlažní autobusy. Ještě letos a v dalších dvou letech by mělo vozový park ve stotisícovém Liberci doplnit celkem 18 nových nejméně jedenáctimetrových autobusů. Do tří let tak 70 procent vozů na městských linkách umožní pohodlný nástup i postiženým, seniorům nebo třeba matkám s kočárky. V současné době má dopravní podnik zhruba 80 autobusů, z toho 39 bezbariérových.
Náklady na pořízení nových autobusů by se podle odhadů měly pohybovat kolem 90 milionů korun, protože jeden autobus běžně stojí kolem pěti až šesti milionů korun. "Jaká bude skutečná cena zakázky ale vyplyne až z veřejné soutěže, kterou jsme na dodávku vypsali," řekl řekl mluvčí Dopravního podniku města Liberce (DPML) Tomáš Krebs.
Podobný velký nákup nechystá podle Krebse podnik poprvé. V letech 2001 až 2003 nakoupila firma 30 nízkopodlažních autobusů, kterými výrazně omladila vozový park. V soutěži tehdy s cenou 192 milionů korun zvítězila Karosa. Dalších devět nízkopodlažních vozů přibylo v roce 2004 a navíc podnik koupil ještě dva velkokapacitní kloubové autobusy, které nasazuje na nejvytíženějších trasách na liberecká sídliště.
V Libereckých ulicích se postupně objevují i nízkopodlažní tramvaje. Dvě už ve městě jezdily na konci 90. let. "Jednu jsme měli zapůjčenou a další jsme koupili, přišla na 25 milionů korun," řekl Krebs. Žádný z vozů však už nejezdí. Půjčenou tramvaj podnik vrátil a druhá je nepojízdná. "Výrobce zkrachoval, a tak ji není kde reklamovat ani opravit," uvedl mluvčí.
V závěru loňského roku se ale v Liberci objevila nízkopodlažní tramvaj, která vznikla přestavbou starého vozu a snížením podlahy v jeho střední části. Podnik zatím nechal přestavět čtyři tramvaje, dalších osm by mělo modernizací projít letos a v příštím roce. "Modernizace jednoho vozu nás přijde na 8,5 milionu korun, nový by ale stál od 35 do 60 milionů," řekl Krebs.
Městská doprava v Liberci přepraví ročně kolem 30 milionů cestujících. Dopravní podnik, který dopravu v Liberci zajišťuje, je ve stoprocentním vlastnictví města. To letos na jeho provoz přispívá 171 miliony korun, což je o deset procent víc než loni. Dalších 30 milionů přidá radnice právě na modernizaci a obnovu vozového parku.
www.plzenskydenik.cz 14.3.2006
Svéradice/Plzeň - Řidič ČSAD Václav Korbel nevěřil svým očím, když v neděli večer přijel do Svéradic zkontrolovat svůj autobus. Našel jen opuštěné parkovací místo. Zánovní karosu někdo ukradl. "Nevěděl jsem, jestli jsem se zbláznil nebo někde nepřebral," popisoval své pocity. Chvíli bloumal kolem konečné, než si uvědomil, co se stalo. Až pak zavolal dispečerce firmy ČSAD ST Trans Strakonice, jíž autobus patří. "Uvěřila mi až napotřetí," řekl 29letý šofér. Chvilku se bál, jestli se od nadřízených nedočká výčitek. "Ale oni spíš oněměli úžasem," podotkl Korbel. Autobus z konečné zmizel z pátku na sobotu. Kolega, který jel v sobotu kolem, si ho už nevšiml. Ve Svéradicích nechává autobus stát pravidelně. Pak odjíždí domů do Blatné. "A v neděli jezdím zpátky na chvilku protočit motor, abych ráno bez problémů nastartoval," vysvětlil. Co zloděj s autobusem vyvede, nešťastný řidič netuší. "Jen kvůli krátkému projetí ho určitě nekradl," dodal. Policejní mluvčí Jana Václavová řekla, že policie po zloději i autobusu pátrá. Škodu vyčíslili na 1,2 milionu Kč. Podle ředitele ČSAD autobusy Plzeň Miroslava Hucla jsou krádeže autobusů výjimečnou událostí, občas se s nimi ale setkává. "Před čtyřmi lety nám také ukradli čerstvě zrenovovanou karosu a o rok dříve nový mikrobus Mercedes," řekl Hucl. Autokary se nikdy nenašly. Hucl se domnívá, že je kradou na objednávku.
Nátlak dopravce se kraji nelíbí
www.usteckydenik.cz - Severočeské noviny - 14.3.2006Ústecký kraj - Ústeckému kraji se nelíbí, jakým způsobem vůči němu Dopravní podnik (DPÚK) stupňuje svůj tlak. Kraji mimo jiné vadí některá tvrzení, s nímž se DPÚK obrací přímo na veřejnost. "Kraj nerespektuje evropské a české zákony a staví se do pozice zákonodárce vytvářejícího si vlastní pravidla," píše se mimo jiné na internetových stránkách DPÚK. "Nátlak vyvíjený na Ústecký kraj tímto dopravcem se nepochopitelně stupňuje. Není to kraj, ale právě tato firma, která vyvolává neklid a nejistotu," říká na adresu DPÚK hejtman Jiří Šulc. Spor se táhne už několik týdnů. Kraj nechce přistoupit na cenu, kterou mu DPÚK za provozování veřejné autobusové dopravy pro letošek nabídl - a dal podniku výpověď . DPÚK zase tvrdí, že veřejná autobusová doprava je ze zákona ztrátová, a že nemá kam uhnout. Rozdílná částka činí 130 milionů korun. Do sporu se minulý týden vložila i ČSSD. Ta tvrdí, že hejtman dostal od DPÚK dopis, v němž ho společnost informuje o tom, že je bezvýhradně připravena přistoupit na požadavky kraje. "Nechápu tedy, v čem vidí kraj problém. Proč smlouvu neuzavře a nepřestane děsit občany?" ptá se šéf krajské ČSSD Petr Benda. Existenci dopisu připouští i hejtman Jiří Šulc. "Dopis jsem dostal, probereme ho na radě - a teprve pak se k němu vyjádříme," uzavírá Šulc s tím, že výpově DPÚK stále běží.
Spor
se táhne už několik týdnů, kraj nechce přistoupit na cenu, kterou mu DPÚK za provozování veřejné autobusové dopravy pro letošek nabídl - a dal podniku výpověď
Liberecký dopravní podnik nakoupí další nízkopodlažní autobusy
igenus.cz - Vydáno dne 14. 03. 2006LIBEREC - Liberecký dopravní podnik nakoupí další nízkopodlažní autobusy. Ještě letos a v dalších dvou letech by mělo vozový park ve stotisícovém Liberci doplnit celkem 18 nových nejméně jedenáctimetrových autobusů. Do tří let tak 70 procent vozů na městských linkách umožní pohodlný nástup i postiženým, seniorům nebo třeba matkám s kočárky. V současné době má dopravní podnik zhruba 80 autobusů, z toho 39 bezbariérových.
Náklady na pořízení nových autobusů by se podle odhadů měly pohybovat kolem 90 milionů korun, protože jeden autobus běžně stojí kolem pěti až šesti milionů korun. "Jaká bude skutečná cena zakázky ale vyplyne až z veřejné soutěže, kterou jsme na dodávku vypsali," řekl řekl mluvčí Dopravního podniku města Liberce (DPML) Tomáš Krebs.
Podobný velký nákup nechystá podle Krebse podnik poprvé. V letech 2001 až 2003 nakoupila firma 30 nízkopodlažních autobusů, kterými výrazně omladila vozový park. V soutěži tehdy s cenou 192 milionů korun zvítězila Karosa. Dalších devět nízkopodlažních vozů přibylo v roce 2004 a navíc podnik koupil ještě dva velkokapacitní kloubové autobusy, které nasazuje na nejvytíženějších trasách na liberecká sídliště.
V Libereckých ulicích se postupně objevují i nízkopodlažní tramvaje. Dvě už ve městě jezdily na konci 90. let. "Jednu jsme měli zapůjčenou a další jsme koupili, přišla na 25 milionů korun," řekl Krebs. Žádný z vozů však už nejezdí. Půjčenou tramvaj podnik vrátil a druhá je nepojízdná. "Výrobce zkrachoval, a tak ji není kde reklamovat ani opravit," uvedl mluvčí.
V závěru loňského roku se ale v Liberci objevila nízkopodlažní tramvaj, která vznikla přestavbou starého vozu a snížením podlahy v jeho střední části. Podnik zatím nechal přestavět čtyři tramvaje, dalších osm by mělo modernizací projít letos a v příštím roce. "Modernizace jednoho vozu nás přijde na 8,5 milionu korun, nový by ale stál od 35 do 60 milionů," řekl Krebs.
Městská doprava v Liberci přepraví ročně kolem 30 milionů cestujících. Dopravní podnik, který dopravu v Liberci zajišťuje, je ve stoprocentním vlastnictví města. To letos na jeho provoz přispívá 171 miliony korun, což je o deset procent víc než loni. Dalších 30 milionů přidá radnice právě na modernizaci a obnovu vozového parku.