BUSmonitor březen.

* Siemens: Efektivnější řízení autobusové a železniční dopravy * Double-decker "od Blaira" na české silnice nesmí *
* Siemens: Efektivnější řízení autobusové a železniční dopravy * Double-decker "od Blaira" na české silnice nesmí *

Efektivnější řízení autobusové a železniční dopravy



news.systemonline.cz 13.3.2006 - Společnost Siemens Business Services (SBS) na Mezinárodním veletrhu cestovního ruchu v Berlíně, který začal 8. března, představuje řešení pro provozovatele osobní přepravy založené na technologii RFID. Technologie RFID (identifikace pomocí radiového signálu) je nyní k dispozici i menším společnostem podnikajícím v oblasti přepravy osob. Nový řídicí systém vyvinutý společností SBS pro využití v regionální veřejné hromadné dopravě umožní jednoduché monitorování vozidel, bude poskytovat přesnější informace o jízdních řádech a zjednoduší práci dispečerům.

Siemens patří mezi přední světové dodavatele řešení RFID a je současně jedinou společností, která nabízí služby pro celý hodnotový řetězec rádiové identifikace zboží. Komplexní řešení zahrnuje technologii toku materiálů, transpondéry, čtecí a zapisovací zařízení založená na moderní UHF technologii, procesní poradenství, systémovou integraci, řízení projektů a zajištění provozu nainstalovaných technologií RFID.

Double-decker "od Blaira" na české silnice nesmí

lidovky.zpravy.cz 11. března 2006, Lidové noviny

Na BUSportálu také: Autobusy ve volbách: Zemák a ty druhé.

PRAHA Měl to být jeden z taháků volební kampaně sociálních demokratů: patrový autobus, takzvaný double-decker, který včera Jiřímu Paroubkovi s velkou parádou předal britský premiér Tony Blair.

Blairův autobus však zatím nemůže vyjet na české silnice. Leda za cenu porušení předpisů.

ČSSD nechala v noci na včerejšek původně rudý autobus přestříkat na oranžovo, aby ladil s barvou její volební kampaně.

V tom však spočívá kámen úrazu. Změnu barvy musí majitel vozidla (kterého ČSSD tají) nechat zaznamenat do technického průkazu.

To by se však double-decker musel vrátit zpět do Británie. Změnu mohou provést jen tamní úřady. „Než autobus uvedeme do provozu, je třeba ještě vyřešit některé technické záležitosti,“ připustila včera mluvčí kampaně ČSSD Anna Veverková.

Podle ní by se složité proceduře strana mohla vyhnout, nechá-li autobus přihlásit v Česku.

To ale podle českých úředníků nepůjde. „Britským autobusům není možné v Česku přidělit poznávací značku, neboť mají řízení vpravo,“ vysvětlil technik oddělení dopravně správních činností karlovarského magistrátu Vladimír Ježek.

Problém s přihlášením autobusu by nejspíš nastal i vzhledem k jeho stáří. Právě kvůli věku double-deckerů se museli s tímto typicky britským symbolem rozloučit i obyvatelé Londýna. Loni v prosinci vyjel na pravidelné lince poslední patrový autobus.

Kritika vůči double-deckerům ale zaznívá i z řad členů sociální demokracie. Třeba bývalému premiérovi Miloši Zemanovi, který se na Paroubkově kampani hodlá podílet, se nelíbí, že patrové autobusy v minulosti využívaly pravicové strany. Double-decker se stal například symbolem tehdejší Čtyřkoalice před senátními a krajskými volbami v roce 2000.

Červené routemastery křižovaly ulice Londýna od roku 1954 a postupně se staly jedním z jeho symbolů. Ve „zlatých časech“ jich jezdilo 2700, vyráběly se do roku 1968. Postupem času ale autobusy přestaly vyhovovat nárokům na bezpečnost, jejich provoz byl také neúměrně drahý. Proto začala londýnská radnice přes masivní protesty obyvatel uvažovat o jejich definitivním stažení z provozu. Poslední jízdou se double-decker na pravidelné lince 159 s britskou metropolí rozloučil 10. prosince loňského roku.

ROBERT MALECKÝ