* Okresní soud v Semilech potvrdil 15. února Tomáše Roubička ve funkci generálního ředitele společnosti ČSAD Semily. * Italské vysunovací plošiny pro vozíčkáře, montované do nových městských autobusů TEDOM, v Liberci nefungují. *
* Okresní soud v Semilech potvrdil 15. února Tomáše Roubička ve funkci generálního ředitele společnosti ČSAD Semily. * Italské vysunovací plošiny pro vozíčkáře, montované do nových městských autobusů TEDOM, v Liberci nefungují. *

Soud potvrdil Roubička ve funkci ředitele společnosti ČSAD Semily.

igenus.cz, čtk - Vydáno dne 01. 03. 2006

SEMILY - Okresní soud v Semilech potvrdil 15. února Tomáše Roubička ve funkci generálního ředitele společnosti ČSAD Semily. Jeho odvolání z funkce označil za neplatné. Podle severočeských Deníků Bohemia by tím měl skončit spor mezi majiteli dopravní firmy, který trvá od loňského května.

"Teď už se konečně budeme moci věnovat pouze své práci," řekl Roubiček. Dodal, že tím skončí i období mimořádného stavu, kdy musela provozovny hlídat bezpečnostní agentura. V ČSAD Semily bojovaly o moc dvě skupiny spoluvlastníků. Loni v květnu se pokusila bezpečnostní agentura najatá tehdejším předsedou představenstva Zdeňkem Zemkem, spojeným s menšinovým vlastníkem ČSAD Vsetín, obsadit firmu s cílem vyměnit management. Vedení a majoritnímu akcionáři Perrygat Group se tomu podařilo zabránit, spory se pak ale táhly půl roku a řešit je musel soud.

Situace se uklidnila v prosinci, kdy byla na žádost akcionářů na základě usnesení Krajského soudu v Hradci Králové do představenstva zvolena ekonomická ředitelka Božena Koublová. Představenstvo ji pak zvolilo do svého čela a odvolalo z postu předsedy Zdeňka Zemka. Dál ale zůstal jeho členem.

Majoritním vlastníkem ČSAD Semily je firma Perrygat Group, která drží 58,6 procenta akcií. Menší podíl - 28,6 procenta - vlastní podle informací Čekie společnost ČSAD Vsetín. Minoritními akcionáři firmy se základním kapitálem 69,874 milionu korun jsou také města a obce na Semilsku. Podnik zaměstnává 330 pracovníků a mimo autobusové dopravy vlastní také 14 tahačů pro nákladní dopravu. I přes spory ve firmě se loni tržby společnosti zvýšily o 18 procent na 400 milionů korun.

Plošiny nízkopodlažních autobusu nefungují

www.liberecky-den.cz 2.3.2006

Liberec - Vozíčkáře musejí do žlutých nízkopodlažních autobusů, které mají imobilním umožnit pohodlný a důstojný nástup, vynášet cestující spolu s řidiči. Nepříjemný zážitek má s plošinou i Jan Ostrý z Liberce Vesce. Když se minulou sobotu snažil dostat do města, museli jej do autobusu vynášet cestující. V zimě pak čekal na další spoj, autobus měl ale stejný problém a nenastoupil. Nezbývalo mu, než se obrátit na pracovníka dispečinku dopravního podniku, který mu pomohl. "Řidičů je mi líto, musejí se doprošovat cestujících, aby mě do autobusu dostali. I s vozíkem vážím dvě stě kilo. Kdyby ale jely v autobuse jen ženy nebo starší lidé, vůbec bych ve Vesci nevystoupil," postěžoval si Jan Ostrý. Podle něj je nástup do městských autobusů s mechanickou plošinou označených logem vozíčkáře bez problémů. "Řidič sice musí vystoupit, aby plošinu sklopil, u žlutých autobusů se mu to vůbec nepodaří. I když jsou hezké, nejsou mi nic platné. Nenastoupím do nich, stejně jako do obyčejné karosy," dodal vozíčkář.

Libereckou zimu plošina nezdolá

Autobusy TEDOM 123 G s namontovanou nefunkční plošinou, jezdí zatím po Liberci na negarantovaných spojích. Plošiny jsou italské provenience a dodává je slovenská firma. Do autobusů jsou montovány dodatečně. "Plošiny jsou konstruovány na italské podmínky, kde je teplo, fungují bez problémů i v jiných městech. V Liberci je jiné klima, zanášejí se nečistotami a zamrzají," vysvětlil podstatu problému Martin Oumrt, vedoucí divize městské dopravy ČSAD Liberec. ČSAD Liberec připravuje ve spolupráci s výrobcem autobusů výměnu nevyhovujících plošin u všech busů za plně výklopné mechanické. "Autobusy jsou v pořádku, bohužel, nevhodné pro Liberec jsou plošiny. K výměně dojde na jaře. Mrzí nás, že kvůli plošinám ničíme jméno ČSAD a cestujícím se omlouváme," doplnil Martin Oumrt. Ke třem autobusům TEDOM přibude do měsíce čtvrtý, také u něj potíž s plošinami dodavatelská firma odstraní. Kromě nich jezdí po Liberci ještě třicet nízkopodlažních renaultů CITIBUS a 10 nízkopodlažních autobusů typu SOR.