V silách internetového magazínu není učinit cestující spokojenými, ale je možno cestující co nejvíce informovat, aby na kontakt s mezními dopravními situacemi byli připraveni. Všichni dopravci, a to
V silách internetového magazínu není učinit cestující spokojenými, ale je možno cestující co nejvíce informovat, aby na kontakt s mezními dopravními situacemi byli připraveni. Všichni dopravci, a to
V silách internetového magazínu není učinit cestující spokojenými, ale je možno cestující co nejvíce informovat, aby na kontakt s mezními dopravními situacemi byli připraveni. Všichni dopravci, a to bez rozdílu jak následovníci bývalých krajských struktur ČSAD, tak nově vzniklé firmy, jsou povinni se řídit Přepravním řádem pro veřejnou osobní dopravu, kde lze nalézt odpověď na mnoho cestovatelských dotazů. Z těch aktuálních vybíráme:
Je především nutno si uvědomit, že nástupem do autobusu se stáváte partnerem dopravce. Nikdy tedy neuplatňujte nároky u prodejce, pokud není týž (máte-li například místenku AMSBUS). Vzhledem k tomu, že osobní přítomnost cestujícího v sídle dopravce, které jistý řidič cestujícímu v souladu s "Přepravním řádem" doporučil, nedává ve většině případů smysl, řešením je poslat jízdní doklad a stručnou žádost na adresu dopravce a tento Vám vrátí jízdné poštou.
Jistý nejmenovaný dopravce, který má své cestující rád, se takové situaci snaží pohotovostmi zabránit - má náhradní autobus k dispozici. Pokud i tak situace nastane, řidič na jízdní doklady napíše nebo k nim přiloží adresu cestujícího a ten následně obdrží vrácené jízdné automaticky - tím nevzniká vydání spojené s poštovným.
Vrácené jízdné a "omluvenka" je vše, co může cestující v těchto situacích očekávat. Na jakoukoliv náhradu "vícenákladů" spojených s náhradním řešením dopravy nárok nemá.
Máte nějakou zkušenost s takovou situací ? Napište nám , jak ji konkrétní dopravce vyřešil.
(dabra)
"Jak se zachovat, když se autobus během cesty porouchá, v rozumné době není přistaven náhradní a cestující je nucen nalézt sám náhradní řešení (taxi, odvoz přáteli, stop, vlak ap.)?"V souladu s uvedeným "Přepravním řádem pro veřejnou osobní dopravu" (ČÁST ČTVRTÁ PRÁVA Z PŘEPRAVNÍ SMLOUVY HLAVA I OBECNÁ USTANOVENÍ paragraf 38 ... Práva z přepravní smlouvy se uplatňují písemnou žádostí s uvedením důvodů a výše požadované náhrady. Jde-li o vrácení jízdného nebo jiných částek z přepravy cestujících, může být žádost podána i ústně.) je řešení toto:
Je především nutno si uvědomit, že nástupem do autobusu se stáváte partnerem dopravce. Nikdy tedy neuplatňujte nároky u prodejce, pokud není týž (máte-li například místenku AMSBUS). Vzhledem k tomu, že osobní přítomnost cestujícího v sídle dopravce, které jistý řidič cestujícímu v souladu s "Přepravním řádem" doporučil, nedává ve většině případů smysl, řešením je poslat jízdní doklad a stručnou žádost na adresu dopravce a tento Vám vrátí jízdné poštou.
Jistý nejmenovaný dopravce, který má své cestující rád, se takové situaci snaží pohotovostmi zabránit - má náhradní autobus k dispozici. Pokud i tak situace nastane, řidič na jízdní doklady napíše nebo k nim přiloží adresu cestujícího a ten následně obdrží vrácené jízdné automaticky - tím nevzniká vydání spojené s poštovným.
Vrácené jízdné a "omluvenka" je vše, co může cestující v těchto situacích očekávat. Na jakoukoliv náhradu "vícenákladů" spojených s náhradním řešením dopravy nárok nemá.
Máte nějakou zkušenost s takovou situací ? Napište nám , jak ji konkrétní dopravce vyřešil.
(dabra)