Od jeho otevření
projelo autobusovým nádražím přes 100 tisíc autobusů. Týdně odbaví autobusové nádraží až 105 tisíc
cestujících.
Od jeho otevření
projelo autobusovým nádražím přes 100 tisíc autobusů. Týdně odbaví autobusové nádraží až 105 tisíc
cestujících.
29. 11.2007 Autobusové nádraží ČSAD JIHOTRANS umístěné na střeše Dopravně obchodního centra
MERCURY v Českých Budějovicích bylo uvedeno do provozu 1. dubna letošního roku a je v současné
době jedním z nejmodernějších autobusových nádraží v České republice. Po necelém roce provozu nádraží prokázalo, že při jeho řešení se zvolila správná koncepce propojení architektonického a technologického řešení celého objektu.
Od jeho otevření projelo autobusovým nádražím přes 100 tisíc autobusů a týdně odbaví autobusové nádraží až 105 tis. cestujících. Nádraží zabezpečuje v pracovních dnech pondělí až pátek provoz pro 725 spojů, poněkud menší provoz je v sobotu - 157 spojů a v neděli - 199 spojů. Vedle ČSAD JIHOTRANS využívá služeb autobusového nádraží 17 dopravců, mezi něž patří například DOPRAVA ZÁRUBA M&K, ČSAD Atobusy Č. Budějovice, ICOM transport (ČSAD Jindřichův Hradec), Connex Praha a Commet Tábor.
Cestující mohou na autobusovém nádraží využít 65 regionálních linek v rámci kraje, 23 dálkových (Praha 10x, Brno 2x, Hradec Králové 2x, Chotěboř, Liberec, Znojmo, K. Vary, Kolín, Příbram, Humpolec, Klatovy /po 1 lince/), 5 mezinárodních (Torino I, B. Bystrica SK, Nice F, Bad Leonfelden A, Zoločiv UK) a 7 rekreačních (CYKLOTRANS, SKITRANS).
Umístění nádraží na střeše obchodního centra je jak po stránce architektonické, tak po stránce technologie dopravy a napojení na obchodní centrum s rozsáhlým parkovacím zázemím unikátní. V Českých Budějovicích tak vznikl nový dopravně obchodní uzel – obchodní centrum – vlakové nádraží – autobusové nádraží – doprava MHD – individuální doprava s možností parkování a blízkost pěší zóny napojené na centrum města. Stavba s napojením na všechny městské dopravní cesty tak přispěla k rozvoji města z hlediska ekonomického potenciálu, zaměstnanosti a i reálnými ambicemi konkurovat větším městům.
Autobusové nádraží je i šetrné a ohleduplné při svém provozui ke svému okolí. Umístěním na střeše obchodního centra jsou exhalace z provozu autobusů díky vzestupnému proudění vzduchu okolo objektu lépe odváděny a nezatěžují chodce a okolní bytovou zástavbu. Z hlediska hluku je provoz nádraží ve vztahu k okolí bezproblémový a vyhovuje všem požadavkům. Moderní pojetí nádraží je uplatněno jak u prostorů určených pro cestující, odjezdových ploch pro autobusy, tak i u prostor pro zaměstnance a řidiče a i vybavenosti každé části komplexu moderním zařízením.
Architektonické a urbanistické řešení objektu bylo v listopadu oceněno prestižní cenou Best of Realty 2007 za „Obohacení prostoru českobudějovického autobusového nádraží o nové moderní nákupní centrum a za originální umístění dopravní funkce na střechu komplexu“.
Doporučujeme: www.stavbaweb.cz - Stavba měsíce listopadu 2007
Na BUSportálu vyšlo:
Od jeho otevření projelo autobusovým nádražím přes 100 tisíc autobusů a týdně odbaví autobusové nádraží až 105 tis. cestujících. Nádraží zabezpečuje v pracovních dnech pondělí až pátek provoz pro 725 spojů, poněkud menší provoz je v sobotu - 157 spojů a v neděli - 199 spojů. Vedle ČSAD JIHOTRANS využívá služeb autobusového nádraží 17 dopravců, mezi něž patří například DOPRAVA ZÁRUBA M&K, ČSAD Atobusy Č. Budějovice, ICOM transport (ČSAD Jindřichův Hradec), Connex Praha a Commet Tábor.
Cestující mohou na autobusovém nádraží využít 65 regionálních linek v rámci kraje, 23 dálkových (Praha 10x, Brno 2x, Hradec Králové 2x, Chotěboř, Liberec, Znojmo, K. Vary, Kolín, Příbram, Humpolec, Klatovy /po 1 lince/), 5 mezinárodních (Torino I, B. Bystrica SK, Nice F, Bad Leonfelden A, Zoločiv UK) a 7 rekreačních (CYKLOTRANS, SKITRANS).
Umístění nádraží na střeše obchodního centra je jak po stránce architektonické, tak po stránce technologie dopravy a napojení na obchodní centrum s rozsáhlým parkovacím zázemím unikátní. V Českých Budějovicích tak vznikl nový dopravně obchodní uzel – obchodní centrum – vlakové nádraží – autobusové nádraží – doprava MHD – individuální doprava s možností parkování a blízkost pěší zóny napojené na centrum města. Stavba s napojením na všechny městské dopravní cesty tak přispěla k rozvoji města z hlediska ekonomického potenciálu, zaměstnanosti a i reálnými ambicemi konkurovat větším městům.
Autobusové nádraží je i šetrné a ohleduplné při svém provozui ke svému okolí. Umístěním na střeše obchodního centra jsou exhalace z provozu autobusů díky vzestupnému proudění vzduchu okolo objektu lépe odváděny a nezatěžují chodce a okolní bytovou zástavbu. Z hlediska hluku je provoz nádraží ve vztahu k okolí bezproblémový a vyhovuje všem požadavkům. Moderní pojetí nádraží je uplatněno jak u prostorů určených pro cestující, odjezdových ploch pro autobusy, tak i u prostor pro zaměstnance a řidiče a i vybavenosti každé části komplexu moderním zařízením.
Architektonické a urbanistické řešení objektu bylo v listopadu oceněno prestižní cenou Best of Realty 2007 za „Obohacení prostoru českobudějovického autobusového nádraží o nové moderní nákupní centrum a za originální umístění dopravní funkce na střechu komplexu“.
Doporučujeme: www.stavbaweb.cz - Stavba měsíce listopadu 2007
Uspořádání a celá koncepce budějovického nádraží, kterou prověřil dosavadní osmiměsíční provoz je bezproblémová a ukazuje nové možnosti i dalším projektům obdobných staveb.
Potřebný servis nabízí nádraží trvale především cestujícím. Servis začíná aktuálními informacemi o jízdních řádech na informačním panelu při vchodu do MC a v čekárně odbavovací haly, přes informační TV panely s aktuálními odjezdy v celém objektu MC, informační kanceláře v přízemí a odbavovací hale, servis pro elektronické peněženky, předprodej jízdenek a místenek, vybavování žákovských jízdenek a úschovnu zavazadel, ale i dostatečný počet moderních sociálních zařízení, zapomenuto není ani na invalidy a imobilní cestující.
Dobře vybavené a příjemné jsou i prostory pro odpočinek řidičů mezi jízdami a využívány jsou také pokoje v posledním patře pro potřebu nočního odpočinku řidičů. Cestující také pochopitelně využívají všechny služby MC poskytující, stravování, služby a především obchody s širokým sortimentem nabídky zboží. Celkovou spokojenost veřejnosti s novým autobusovým nádražím také potvrzuje příznivý výsledek dotazníkového průzkumu mezi cestujícími, který byl proveden začátkem října letošního roku.TZ ČSAD JIHOTRANS a. s., Č. Budějovice
Na BUSportálu vyšlo:
Veteránská módní přehlídka na střeše obchodního centra Mercury.
Vracíme se ještě na českobudějovické autobusové nádraží.
Ze slavnostního otevření autobusového nádraží v Českých Budějovicích.
Od 1.dubna začne fungovat v běžném provozu originální autobusové nádraží.
Snímek ze zkušebního provozu nového a originálně řešeného autobusového nádraží.
Společnost APEL vybavila informačním zařízením nekonvenční autobusové nádraží.
Z tiskové konference rok po otevření obchodního centra a osm měsíců po otevření autobusového nádraží.