Páté největší město na světě se zavázalo mít do konce roku 2024 v provozu 2 600 elektrických autobusů a pokusit se vyrovnat v přechodu na bezemisní veřejnou dopravu dalším velkým městům v Jižní Americe. Vozidla objednává od Eletra, se svým elektrickým podvozkem expanduje také Mercedes-Benz.
Páté největší město na světě se zavázalo mít do konce roku 2024 v provozu 2 600 elektrických autobusů a pokusit se vyrovnat v přechodu na bezemisní veřejnou dopravu dalším velkým městům v Jižní Americe. Vozidla objednává od Eletra, se svým elektrickým podvozkem expanduje také Mercedes-Benz.
V Sao Paulu, s přibližně 22 miliony obyvatel největším městě Latinské Ameriky, otevřeli novou linku na výrobu elektrických autobusů. Závod společnosti Eletra o velikosti 27 tisíc metrů čtverečních má mít kapacitu 1 800 autobusů ročně (s možností rozšíření až o 50 %) s „cílem stát se největším výrobcem elektrických vozidel pro veřejnou dopravu s plně národní technologií,“ řekla Milena Romano, prezidentka společnosti, při slavnostní ceremonii, které se zúčastnil osobně prezident Brazílie Luiz Inácio Lula da Silva.
Produkce zahrnuje pět modelů autobusů v délce od 10 do 21,5 metru a "eTrol" s trolejemi pro dobíjení baterií během jízdy pro systémy Bus Rapid Transit (BRT). Vozidla jsou vybavena elektrickou trakční a elektrifikační technologií Eletra, karoserií Caio eMillennium, elektromotory a bateriemi WEG – vše brazilské společnosti – a podvozky Mercedes-Benz (15m model má šasi Scania), vyráběnými v Sao Bernardo do Campo v průmyslové části Sao Paula.
Elektrické autobusy vyráběná brazilskou společností založenou v roce 1999 jsou již v provozu v Sao Paulu, Salvadoru, Vitorii a Curitibě.
Eletra jako první vyrobila v Brazílii model hybridního autobusu (2001), následoval trolejbus (2002) a další plně elektrický kloubový autobus (2013) a také první elektrický obrněný nákladní vůz pro přepravu cenností na světě (2021). V nové továrně se budou zabývat také přestavbou dieselových vozidel na elektrické.
První podvozky elektrického autobusu eO500U začíná vyrábět ve vlastním závodě v São Bernardo do Campo také Mercedes-Benz. Primárně budou určené pro autobusy v Sao Paulu. Cílem místní radnice je mít v provozu do konce roku 2024 až 2 600 elektrických autobusů a vyrovnat se tak dalším velkým městům v Jižní Americe jako je Bogota, Santiago a Mexico City. V současné době jezdí v Sao Paulu téměř 14 000 autobusů, z toho je přibližně 220 elektrických, a do systému městské dopravy organizované konsorciem SPTrans nelze zařazovat dieselové autobusy (kromě midibusů, jejichž nabídka není na trhu dostatečná). Záměrem Mercedes-Benz je dodávat i do dalších dopravních systémů a exportovat do Kolumbie a Chile, kde fungují koridory BRT. Na šasi eO500U může být postavena karosérie dlouhá až 13,2 metru. Akumulátory brazilské značky BorgWarner jsou umístěny vzadu (dva paky) a na střeše (až čtyři) a mají autonomii mezi 250 a 300 km.
V Brazílii, největší ekonomice v Latinské Americe, vyrábí elektrické autobusy také čínský BYD, Higer Bus staví továrnu ve Fortaleza (severovýchod).

50 elektrických autobusů Solaris pro dánský Aarhus
Dodávky 200 autobusů Citymood do Atén dokončeny
Do Jihlavy zamíří nové trolejbusy Škoda 32Tr


