Jednosměrná tramvaj Škoda ForCity Plus 29T s délkou 32,5 m a 5 dveřmi pro rozchod 1 000 mm má 5 článků a 4 podvozky. Z 89 % je nízkopodlažní. Foto Škoda Transportation
Dopravní podnik Bratislava a skupina Škoda Transportation podepsaly smlouvu na nákup 30 nových jednosměrných tramvají Škoda ForCity Plus.
Dopravní podnik Bratislava a skupina Škoda Transportation podepsaly smlouvu na nákup 30 nových jednosměrných tramvají Škoda ForCity Plus.
Novými tramvajemi obnoví Dopravní podnik Bratislava (DPB) svou flotilu, a to také v souvislosti s prodloužením trati v Petržalce. Celkem se jedná až o 30 nových jednosměrných tramvají typu Škoda 29T, které již v Bratislavě od roku 2015 jezdí. Hodnota celé zakázky je téměř 72 milionů Eur (2,39 milionu Eur za jednu tramvaj). DPB v nejbližších dnech objedná prvních 20 kusů, dodány by měly být během příštího roku.
Nové tramvaje výrazně zvýší kvalitu dopravy v hlavním městě Slovenska. Stejnosměrné tramvaje Škoda ForCity Plus 29T o délce více než 32 metrů, pro 1 000 mm kolejnicový rozchod, mají kapacitu 250 cestujících (63 míst k sezení). Kromě bezpečnostních prvků se mohou cestující těšit na výkonnou klimatizaci, Wi-Fi připojení a USB zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky. Tramvaje budou osazeny úsporným venkovním LED osvětlením a pro zajištění ještě vyšší bezpečnosti nebude chybět kamerový systém. K další výbavě patří informační systém s přestupy v reálném čase, barevné venkovní displeje, interiér bude vybaven nerezovými madly a tyčemi. O tepelný komfort uvnitř vozu se také postarají tónovaná skla se sluneční ochranou. Po zařazení do provozu budou dvě třetiny vypravovaných tramvají v Bratislavě plně nízkopodlažní.
Nové tramvaje výrazně zvýší kvalitu dopravy v hlavním městě Slovenska. Stejnosměrné tramvaje Škoda ForCity Plus 29T o délce více než 32 metrů, pro 1 000 mm kolejnicový rozchod, mají kapacitu 250 cestujících (63 míst k sezení). Kromě bezpečnostních prvků se mohou cestující těšit na výkonnou klimatizaci, Wi-Fi připojení a USB zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky. Tramvaje budou osazeny úsporným venkovním LED osvětlením a pro zajištění ještě vyšší bezpečnosti nebude chybět kamerový systém. K další výbavě patří informační systém s přestupy v reálném čase, barevné venkovní displeje, interiér bude vybaven nerezovými madly a tyčemi. O tepelný komfort uvnitř vozu se také postarají tónovaná skla se sluneční ochranou. Po zařazení do provozu budou dvě třetiny vypravovaných tramvají v Bratislavě plně nízkopodlažní.
Nákup vozidel bude financován z fondů EU, na jejichž poskytnutí DPB uzavřel minulý rok s Ministerstvem dopravy a výstavby ČR Smlouvy o poskytnutí nenávratného finančního příspěvku. Škoda Transportation (se Škodou Transtech) byla úspěšná i v zakázce DPB na dodání 10 kusů obousměrných tramvají. Ty budou objednány po získání náležitých finančních prostředků.
V Bratislavě jezdí celkem 60 tramvají od Škoda Transportation. Z toho
polovina je jednosměrných (29T) a polovina obousměrných (30T). Celkem už
tyto tramvaje najezdily v ulicích slovenské metropole 22,5 milionu
kilometrů (to je skoro polovina cesty ze Země na Mars!).

Dopravní podnik města Brna získal miliardu korun na nákup…
Nové pražské tramvaje Škoda 52T mají homologaci a typové…
V bulharské Sofii bude jezdit metro od Škody Group


