Bezdružické parní léto na romantické lokální trati Pňovany - Bezdružice

o víkendu 17.-18. července i s historickým autobusem.
o víkendu 17.-18. července i s historickým autobusem.
Malí i velcí se budou moci povozit parními vlaky, historickým autobusem a nebo inspektorskou drezínou. Centrem veškerého dění bude nádraží v Bezdružicích, kde se uskuteční představení hudebních a tanečních skupin, divadelní představení pro děti a výstava o historii železnice. Občerstvení poskytne originální vlakové bistro. Nad zdárným průběhem akce budou dohlížet uniformovaní četníci, kteří otevřou na nádraží v Bezdružicích dobovou četnickou stanici. Na náměstí v Bezdružicích zároveň proběhnou v sobotu 17. 7. Česko - bavorské pivní slavnosti.

Odjezdy zvláštního vlaku z Bezdružic do Kokašic s parní lokomotivou „Kafemlejnek“ jsou po oba dva dny v 8:35, 12:35, 14:35 a 16:35. Na delší trasu do Cebivi vlak odjíždí v 10:00. Šance vidět parní vlaky v Bezdružicích bude ještě 7.-8. srpna. Další informace zájemci najdou na webových stránkách: www.bezdruzickalokalka.cz
Jan Soulek, starosta města Bezdružice, zve také na světově unikátní doprovodnou akci: „V neděli 18. července se totiž mohou turisté vydat na jubilejní X. ročník pochodu na podporu myšlenky dostavby železničního spojení Plzně s Karlovými Vary přes Bezdružice. Startujeme v 10:20 na vlakovém nádraží v Teplé. Účastníky pochodu z Bezdružic odveze na start historický autobus, který počká na vlakové spojení od Plzně, které odjíždí z krajské metropole v 8:35. Pochod je dlouhý asi 15 km, prochází romantickou krajinou Tepelské vrchoviny do Bezdružic a zvládnou jej i průměrně zdatní jedinci.“
O dostavbu trati Bezdružice – Teplá se místní obce zasazují již od počátku 20. století. Nový impuls myšlenka získala po roce 2001, byly znovu zpracovány předběžné projekty záměru včetně studie proveditelnosti pro Správu železniční dopravní cesty, jako správce kolejové sítě v Česku. Vybudováním 13 km nové trati mezi Bezdružicemi a Teplou a stavebními úpravami současné bezdružické trati, by bylo možné získat rychlé železniční spojení plzeňské a karlovarské aglomerace s celkem 300 000 obyvateli. Vedlo by to k výraznému navýšení počtu cestujících a kvality přepravy vůči současnému autobusovému spojení. V současnosti trvá cesta vlakem téměř 3 hodiny, po dokončení nové železnice by cesta z Plzně do Karlových Varů trvala jen 90 minut.