Van Hool končí s výrobou městských autobusů. Po vyhlášení bankrotu došlo ve středu 10. dubna k dohodě správců belgického výrobce a VDL Groep – Schmitz Cargobull.
Van Hool končí s výrobou městských autobusů. Po vyhlášení bankrotu došlo ve středu 10. dubna k dohodě správců belgického výrobce a VDL Groep – Schmitz Cargobull.
Van Hool oznámil plán na zastavení výroby městských autobusů a částečné přemístění do Makedonie 11. března 2024. Problémy se snažil řešit delší dobu. Začátkem roku 2024 byl jmenovám krizovým manažerem Marc Zwaaneveld. Poté 11. března Van Hool oznámil plán na zastavení výroby městských autobusů a přeorientovat své aktivity na trhu. Důvodem krize ve Van Hool je údajně konkurence asijských a evropských velkých automotive koncernů. "Van Hool nepoužívá dostatečně levné díly, jako jsou baterie, aby byl konkurenceschopný. V důsledku toho ztratil velkou zakázku v De Lijn se společností BYD, která se ukázala být o 20 procent levnější než všichni ostatní evropští výrobci autobusů, kteří o zakázku soutěžili,“ uvádí belgická média. Výrobce se chce zaměřit na luxusní autokary, kde je menší konkurence. Zájezdové autobusy se mají přesunout převážně do závodu ve Skopje v severní Makedonii, kde nyní vyrábí městské autobusy. V Koningshooiktu v Belgii se má divize Industrial Vehicles zaměřovat na návěsy vyžadující vyšší stupeň odbornosti a nabízející vyšší přidanou hodnotu pro zákazníka i pro Van Hool. Divize Bus & Coach si ponechá své knowledge centrum, výzkum a vývoj, výrobu prototypů a poprodejní služby v Koningshooiktu. Během následujících dnů společnost požádala o ochranu před věřiteli a 8. dubna byl vyhlášen konkurz. Restrukturalizace má vést k odchodu asi 1 100 zaměstnanců.
Ve středu 10. dubna se kurátoři Van Hool v zásadě dohodli se skupinou VDL (autokary a autobusy) a jihoafrickou GRW, partnerská společnost Schmitz Cargobull (přívěsy), na převzetí vlámského výrobce autobusů, potvrdila ve středu večer mluvčí společnosti. „Ostatní nabídky předložené kurátorům v posledních dnech byly samozřejmě projednány se stejnými zainteresovanými stranami a nakonec nebyly přijaty,“ oznámila společnost Van Hool. „Toto je nejlepší řešení pro zaměstnanost a udržitelné oživení,“ uvedl správce Van Hool. Alternativní nabídky podaly ještě Dumarey Group společně s americkým distributorem autobusů Van Hool ABC Companies a také CIM Capital a Jozef Delcroix.
Van Hool získal v poslední době zakázky na trambusy do Paříže nebo na elektrické autobusy do Nizozemska.
Oficiálně se společnosti zatím k akvizici nevyjádřily.