poškozením segmentu veřejné dopravy a posílením dopravy individuální.
poškozením segmentu veřejné dopravy a posílením dopravy individuální.
Redakce BUSportálu se rozhodla se nevěnovat stávce jako tématu, přestože je mnoho možností k monitorinku, přicházejí tiskové zprávy a lze informace nalézt na webech dopravců. Cestujícím doporučujeme individuální přístup - mapovat si toho svého dopravce na jeho webu a sledovat celostátní média. Situace se vyvíjí rychle a co platí nyní, zítra už nebude pravda.

Nelze ovšem nevidět, že stávka ve veřejné dopravě, uskutečněná i neuskutečněná, vždy sektor veřejné dopravy poškodí. Jedná-li se o převážně železniční záležitost, jak je často obvyklé, neutrpí ta silniční. Vždy však v očích zákazníků služba, nezřídka předplacená, která je zklame, ztrácí image. Posiluje se tak opakovaně image individuální dopravy. Pokud ztrácí sektor veřejné dopravy přitažlivost, ztrácí i ekonomicky a v důsledku se vše obrací proti zaměstnancům sektoru. V době, kdy automobil je cenově dostupný jako nikdy dříve, může veřejné dopravě zůstat nakonec jen klientela bez řidičských průkazů, sociálně slabí, staří (tady ovšem jen do času: nastupující generace seniorů řidičské průkazy, automobily a řidičské návyky má) a hendikepovaní. Ti všichni jako držitelé různých slev, se slabým ekonomickým potenciálem a u starší generace s vysokými požadavky na bezbariérový komfort. U ekonomicky silné pracující populace pak jako motivace pro veřejnou dopravu zbývají nakonec jen dopravní zácpy a nemožnost zaparkovat v případě velkých měst. V poslední době atraktivitu veřejné dopravy zvyšují možnosti internetového připojení a zatím stále je tu i nepřímá podpora v podobě nulové tolerance alkoholu, kdy ekonomicky silná populace volí veřejnou dopravu pro cestování za zábavou. V tomto kontextu jsou velmi krátkozraké tendence rušení a omezování provozu v odpovídajících časech.
Dagmar Braunová
BUSmonitor: Lidé se musí při ohlášené stávce dopravit do práce sami, ...