Především to není autobusový veletrh, ale veletrh užitkových vozidel. Proto je role autobusů na něm vždy diskutabilní.
Především to není autobusový veletrh, ale veletrh užitkových vozidel. Proto je role autobusů na něm vždy diskutabilní.
Autobus je dopravní prostředek s jiným charakterem než nákladní vůz. Kamióny, sklápěčky, speciály, dodávky a terénní vozy budou nadále v centru zájmu tohoto veletrhu. K autobusům se také až tak nehodí všudypřítomné ultraštíhlé krátkosukýnkaté dekorace jako k "tvrdým" vozům. Autobus je takové "soft" zboží bez onoho prvku agresivity, který tak vzrušuje většinu mužské populace. Veletrh se již v loni snažil oddělit AUTOTEC BUS i prostorově. Protože to není čistě autobusový podnik, nemůže u společností, které vyrábějí jak nákladní vozy, tak autobusy, uspět. Proto se EvoBus vrátil do společné expozice se značkou Mercedes-Benz a Volvo, Scania, Neoplan i MAN zůstaly věrné společenství s nákladní technikou. Když pomineme zvýšené náklady za dvě samostatné expozice, pak samozřejmě působí značka svou silou výrazněji, vystavuje-li vše, co má v nabídce, a to včetně autobusů. Ty pak rozhodně nejsou v těchto expozicích prioritou.
Velmi autobusová pak byla hala G2 a částečně i G1. Jsou to sice nové a poměrně příjemné haly, ale umístěné v podstatě na konci veletrhu. Vždy je oživující potkávat autobusy v prostoru jako pohyblivé exponáty - ať už jako veletržní "shuttle", tréninkové vozy nebo i letos jako zkušební vozy pro potenciální zájemce o práci řidiče či řidičky.
BUSportál se AUTOTECu účastnil již po třetí. Nejpodstatnější změnou oproti roku 2004 není změna samotného veletrhu, ale razantní nárůst renomé BUSportálu. Vzhledem k přetrvávajícím zdravotním problémům se návštěva redakce omezila na jediný, tiskový den. Podle pečlivého itineráře se snad podařilo pro čtenáře zachytit to podstatné. Po velmi dlouhé cestovní absenci návštěva veletrhu a zejména setkání s vystavovateli a přáteli a známými z řad výrobců, dopravců, novinářů a příznivců autobusové dopravy dodalo redakci tolik potřebnou energii do další práce.Toto je patrně poslední materiál, který BUSportál o veletrhu AUTOTEC 2008 přináší. Pokud jste nestihli zachytit vše o veletrhu na BUSportálu, napište prostě do vyhledávání vpravo nahoře AUTOTEC a vše se najde. Nezapomeňte, že mnoho zajímavého najdete i na slovenském BUSportálu. Jaký byl veletrh statisticky, se určitě dozvíte na stranách www.autotec.cz
Zástupci Sdružení automobilového průmyslu BUSportálu slíbili úpravu statistik registrací vozidel (k lepšímu).
Novináři se o AUTOTEC vždy zajímají.
Podnik roku ....
.... Iveco CR (Ocenění v ruce generálního ředitele Daniela Patky)
TK Solaris Bus & Coach. Kromě nové tramvaje je zajímavá i chystaná výroba 12 m autobusů se závěsem pro osobní vleky do zemí, kde vleky nevymřely.
TK SOR - zejména ve znamení trolejbusu (možno postřehnout i Stanislava Kouckého - CZETRO).
A na závěr žlutá siesta SolBus - Beulas.