Autonomní shuttle busy v nemocnici v Bonnu
V Univerzitní nemocnici v Bonnu jsou v pravidelném provozu dva autonomní suttle busy. Foto EasyMile

V Univerzitní nemocnici v Bonnu byly uvedeny do provozu dva autonomní kyvadlové autobusy EasyMile. Ekologická a bezbariérová kyvadlová doprava rozšiřuje nabídku veřejné dopravy v areálu, jezdí po celém kampusu a obsluhuje osm různých zastávek. Shuttle busy lze využívat zdarma a jsou součástí komplexního programu mobility, který bude v budoucnu zahrnovat také lanovku v Bonnu.

V Univerzitní nemocnici v Bonnu byly uvedeny do provozu dva autonomní kyvadlové autobusy EasyMile. Ekologická a bezbariérová kyvadlová doprava rozšiřuje nabídku veřejné dopravy v areálu, jezdí po celém kampusu a obsluhuje osm různých zastávek. Shuttle busy lze využívat zdarma a jsou součástí komplexního programu mobility, který bude v budoucnu zahrnovat také lanovku v Bonnu.

Shuttle busy mají zlepšit mobilitu pacientů a personálu a zefektivnit provoz. Kyvadlová doprava bez řidiče jezdí po předem definované trase, která kopíruje jízdní řády autobusů. Velký důraz byl kladen na přepravu pacientů se sníženou pohyblivostí. Vozy jsou vybavené sadou pokročilých senzorů, neustále měří vzdálenost k objektům na silnici a sledují jejich rychlost.  Sofistikovaný systém zaznamenává vždy jejich přesnou polohu a orientaci. Tyto technologické funkce umožňují přesnou jízdu a reakce na měnící se dopravní podmínky pro bezpečnou a spolehlivou přepravu.

Projekt je součástí projektu digitalizace Innovative Secure Medical financovaného spolkovou zemí Severní Porýní-Vestfálsko. Ve spolupráci s Cyber Security Cluster se Univerzitní nemocnice (UKB) vyvíjí v průkopníka lékařského kampusu budoucnosti. Ne jen s ohledem na přepravu v rámci areálu. Společně pracují na konceptu digitalizace všech dat o pacientech, ve kterém se od samého počátku využívají nejnovější technologie, jako je 5G, umělá inteligence a chirurgická robotika. Podle partnerů bude digitalizace a zabezpečení dat hrát zásadní roli při plánování a elektivnějším navrhování procesů. Podle současného vývoje totiž v budoucnu hrozí nedostatek lékařských specialistů, přitom počet pacientů trpících komplexními chorobami se bude zvyšovat.

Univerzitní nemocnice v Bonnu (UKB) ročně ošetří kolem 500 000 pacientů a má přibližně 9 500 zaměstnanců.

EasyMile nabízí software a řešení pro přepravu zboží a osob bez řidiče. Vozy s technologií EasyMile autonomně fungují na více než 300 místech ve 30 zemích a urazily více než 1 000 000 km. EasyMile je první, kdo nasadil plně bez řidiče autonomní vozidla úrovně 4 na veřejné silnice v Evropě, je předním globálním poskytovatelem autonomních raketoplánů, včetně nasazení ve velkých automobilových závodech, logistických centrech a letištích po celém světě.

 


Autonomní shuttle busy v nemocnici v Bonnu
Zahájení kyvadlové autonomní dopravy 2. srpna 2024 v UKB v kampusu Venusberg: (zleva): Anja Wenmakers, výkonná ředitelka SWB Bus und Bahn a SWB Mobil v Bonnu, Helmut Wiesner, město Bonn, Alexander Pröbstl, UKB, Clemens Platzköster, místopředseda představenstva UKB, Dieter Padberg, IT ředitel UKB, Oliver Krischer, ministr životního prostředí, ochrany přírody a dopravy Severního Porýní-Vestfálska, Nicole Unterseh, starostka města Bonn, Prof. Wolfgang Holzgreve, předseda představenstva UKB a Michael Schmitz, manažer mobility a vedoucí oddělení infrastruktury UKB. Foto UKB