Letošní Autobusový den PID byl opět velký. Nejen proto, že se konal na velkém prostranství Letenské pláně, ale také počtem vozidel. Přijely desítky autobusů, které v současné době v Praze a ve Středočeském kraji a do sousedních krajů jezdí. Lákadlem byl i trolejbus Škoda-Solaris. Tyto téměř 25 metrů dlouhé vozy už víc než rok vozí turisty na pražské Letiště. Hodně lidí mělo zájem projet se autobusy, které se dnes již běžně v ulicích nevidí.
Letošní Autobusový den PID byl opět velký. Nejen proto, že se konal na velkém prostranství Letenské pláně, ale také počtem vozidel. Přijely desítky autobusů, které v současné době v Praze a ve Středočeském kraji a do sousedních krajů jezdí. Lákadlem byl i trolejbus Škoda-Solaris. Tyto téměř 25 metrů dlouhé vozy už víc než rok vozí turisty na pražské Letiště. Hodně lidí mělo zájem projet se autobusy, které se dnes již běžně v ulicích nevidí.
Na osmi speciálních linkách jezdilo z Letenské pláně 20 převážně historických autobusů. Do některých bylo potřeba si předem zajistit místo. To byl podle nás asi největší oříšek. U stánků na vydání místenky stály dlouhé fronty. Na okružní jízdy se mohli návštěvníci vydat vozy Avia Ikarus 543.20, Karosa B732, Karosa LC735, SOR B9,5, Ikarus 280.10, Karosa B732, Karosa ŠD 11, Škoda RTO 706, Ikarus 280.70E, Karosa B951, Karosa ŠD 11, Škoda 706 RTO Jelcz + Jelcz PO-1E, Ikarus 553.04 LUX, Karosa B961E, MAN LEÜ 330 Lion’s Intercity LE 12, Škoda 706 RTO LUX, Karosa B941, Karosa C 734, MAN ND 313 Lion’s City DD a linkovým Škoda 706 RTO.
Naše sobotní cesta začala ve společnosti Vega Tour v Kunraticích, která otevřela své brány pro veřejnost a ukázala nejen své autobusy, kterých je v různých modelech opravdu hodně, ale i nově zrenovované kanceláře, odkud provoz autobusů v PID, Bezba dopravě a Haló PID i cestovní kanceláře její zaměstnanci řídí. Společnost byla založena v roce 1991 a zabývala se zájezdovou dopravou, po roce 2018 založila pobočky ve Švýcarsku a ve Francii. Od roku 2022 zajišťuje pro hlavní město část služeb bezbariérové dopravy Bezba doprava a od loňského roku poptávkovou dopravu PID Haló. Pořád je ale hlavní činností zájezdová doprava, pro kterou má 150 autobusů, letos na jaře pořídila 40 nových autobusů značek MAN, Mercedes a Setra, cestující se mohou brzy těšit i na novou Setru v patrovém provedení.
Z a do Vega Tour vedla jedna ze speciálních linek, na které byl nasazován linkový MAN a dálková retro Karosa LC 735. Využili jsme oba vozy a obě jízdy byly parádní. Jen svezení historickým autobusem lákalo víc lidí.
Podívejte se na fotografie.
