Autobusy v Jihlavě pojedou na CNG i v následujících letech
V Jihlavě jezdí autobusy na klasické CNG i na bioplyn vyrobený z organických zbytků zemědělského podniku z Herálce na Havlíčkobrodsku. Foto DPMJ

Dopravní podnik města zveřejnil veřejnou zakázku na nákup devíti nových dvounápravových nízkopodlažních autobusů s pohonem na stlačený plyn (bio CNG a CNG) pro provoz v Jihlavě a příměstských částech.

Dopravní podnik města zveřejnil veřejnou zakázku na nákup devíti nových dvounápravových nízkopodlažních autobusů s pohonem na stlačený plyn (bio CNG a CNG) pro provoz v Jihlavě a příměstských částech.

Dva autobusy dopravní podnik závazně objedná ihned po účinnosti rámcové dohody s termínem dodání do 10 měsíců. Další tři pak pro rok 2026 a zbývající případně v opci pro rok 2027.

Předpokládaná hodnota 1 autobusu je stanovena na 7,5 mil. Kč.

Obsaditelnost 100% nízkopodlažních autobusů o délce 11,8 až 12,5 metru má být minimálně 80 cestujících (min. 29 míst k sezení), řidič bude mít uzavřenou kabinu. Vozidla budou vybavena klimatizací, Wi-Fi a kamerovým systémem.

Na CNG jezdí autobusy v Jihlavě od roku 2011, kdy ve městě otevřel Bonett plnící stanici. V provozu jsou ještě nejstarší autobusy Irisbus Citelis, od roku 2018 Solaris Urbina 12, dva roky poté přibyly autobusy Iveco Urbanway 12 a v červenci 2024 dodal Kar Group jeden 10,5m dlouhý autobus Iveco Urbanway na CNG. S kapacitou pro 90 osob má sloužit jako náhrada za dosloužilé minibusy Rošero především na linkách 7 a 10. Podle smlouvy zveřejněné v Registru 20. 12. 2023 stál přibližně 6,6 mil. Kč bez DPH.

Od srpna 2023 tankuje část vozidel BioCNG jako alternativní zdroj pohonu na stlačený zemní plyn.


Autobusy v Jihlavě pojedou na CNG i v následujících letech
Nový Iveco Urbanway 10,5 m v Jihlavě. Foto Tomáš Ertl
Autobusy v Jihlavě pojedou na CNG i v následujících letech