Jeden z deseti elektrobusů pro Třebíč a městský autobus pro Brno. Vozidla mají nejmodernější vybavení, které SOR v současné době nabízí. Elektrobusy NS 12 pro městskou hromadnou dopravu v Třebíči, kterou bude od ledna 2025 zajišťovat BORS Břeclav, jsou vybaveny novými modulárními trakčními bateriemi s vyšší kapacitou, vyšším dojezdem a delší životností. Umístěny jsou na střeše.
Jeden z deseti elektrobusů pro Třebíč a městský autobus pro Brno. Vozidla mají nejmodernější vybavení, které SOR v současné době nabízí. Elektrobusy NS 12 pro městskou hromadnou dopravu v Třebíči, kterou bude od ledna 2025 zajišťovat BORS Břeclav, jsou vybaveny novými modulárními trakčními bateriemi s vyšší kapacitou, vyšším dojezdem a delší životností. Umístěny jsou na střeše.
"S podporou majitelů jsme překonali poslední ztrátové roky a díky nově získaným zakázkám znovu posílíme svou pozici na trhu," uvedl na tiskové konferenci 19. listopadu 2024 na veletrhu CZECHBUS Filip Murgaš, jednatel a obchodní ředitel SOR Libchavy.
Mezi největší zakázky SOR patří 100 elektrických autobusů pro Dopravní podnik hlavního města Prahy, prvních 18 dopravní podnik už objednal. S největší pravděpodobností bude uzavřena smlouva i s dopravním podnikem v hlavním městě Slovenska na 110 kloubových autobusů. Bratislava soutěžila také dodavatele 130 kloubových autobusů na CNG a probíhá tendr na elektrické, i zde může být SOR úspěšný. Autobusy dodá také do Košic nebo do polské Wroclavi. Několik desítek nových autobusů vyjede od 1. prosince v PID.
Od ledna do konce října 2024 v Libchavách vyrobili 294 autobusů, o 38 více než ve stejném období v roce 2023, z toho je 35 elektrických. Na českém trhu bylo registrováno 113 autobusů, včetně 28 elektrických.
Na veletrhu SOR Libchavy jste si mohli prohlédnout dvě vozidla:
Městský NS 12 – Electric pro BORS Břeclav, který bude společně s dalšími 9 identickými elektrobusy a 15 naftovými SOR NS 12 zajišťovat od ledna 2025 městskou dopravu ve městě Třebíč. SOR nově vybaví vozidla novou generací trakční baterie o kapacitě 274 kWh, která je umístěná ve dvou samostatných boxech na střeše. Pro nabíjení pomocí kabelu je v přední části umístěna standardizovaná zásuvka CCS2, která slouží jak pro pomalé, tak pro rychlé nabíjení. Za účelem zvýšení komfortu pro cestující je vybaven zatmavenými bočními okny, klimatizací s funkcí topení, WiFi routerem a USB zásuvkami. Ke zvýšené bezpečnosti přispívá rovněž kamerový systém se záznamem, dopravce požadoval systém preference na křižovatkách. Pracovní prostor řidiče je vybaven plně digitální palubní deskou, lednicí na nápoje a dalšími komponenty reflektujícími poslední technické trendy.
Dopravní podnik města Brna pro letošní rok objednal prvních deset autobusů ICN 9,5 z rámcové smlouvy na celkem 2O ks. Na CZECHBUSu převzal generální ředitel Miloš Havránek první vůz. Autobus v městském provedení je také klimatizovaný, vybavený kamerovým systémem a řidiči budou ít k dispozici moderní výbavu podobně jako v Třebíči.