Autobusy PID v roce 2018 omládly a už přes 70 % jich je nízkopodlažních
27 autobusů SOR na CNG dopravce ČSAD MHD Kladno jezdí v PID od konce roku 2017

Průměrné stáří vozového parku v Pražské integrované dopravě je 8,5 let. Celkem 19 dopravců denně provozuje 25 tisíc autobusových spojů.
Reklama
Průměrné stáří vozového parku v Pražské integrované dopravě je 8,5 let. Celkem 19 dopravců denně provozuje 25 tisíc autobusových spojů.
Rok 2018 byl již osmým rokem běžného měření a vyhodnocování standardů kvality PID pro autobusovou dopravu. Díky pokračující obnově vozidel je už 71 % autobusů v celém systému bezbariérově přístupných a oproti roku 2017 se podařilo i přes končící desetileté smlouvy průměrný věk vozového parku mírně snížit. Provoz městských linek v Praze zajišťovalo v roce 2018 celkem 9 dopravců, příměstských linek 18 dopravců. Celkem je v systému PID zapojeno 19 autobusových dopravců.

„Rád bych ocenil všechny autobusové dopravce, kteří se na zajištění jednotlivých autobusových linek v systému PID podílejí, že i přes nelehkou personální situaci se s každodenními požadavky na zajištění cca 25 tisíc spojů utkali statečně a že se i navzdory přetrvávajícímu nedostatku řidičů na trhu práce daří zajišťovat plánovaný provoz bez personálních výpadků,“ uvádí náměstek primátora hl. m. Prahy a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

„Díky aktivnímu zapojení dopravců PID pokračovala i přes končící desetileté smlouvy obnova vozového parku a pořizování nízkopodlažních vozidel. Celkový podíl bezbariérově přístupných vozidel se oproti roku 2017 zvýšil z 66 na 71 % a průměrné stáří vozového parku se podařilo mírně snížit z 8,9 na 8,5 let,“ dodává ředitel ROPID Petr Tomčík.

U dalších standardů byla bohužel konstatována nedobrá situace kvůli přetrvávajícímu nedostatku řidičů napříč dopravci. To mělo i v roce 2018 za následek neplnění požadované kvality provedené služby v některých aspektech a zvýšený počet závad, které jsou sledovány v souvislosti s činností provozního personálu. Nutno však konstatovat, že s tímto celorepublikovým problémem se dopravci vypořádali nad očekávání uspokojivě a nyní již k personálním výpadkům na linkách PID prakticky nedochází. Standardy, u kterých došlo k celkovému zlepšení, jsou bezbariérovost vozidel, ústrojová kázeň a čistota vozidel. Naopak nejčastěji neplněnými standardy bylo plnění grafikonu, garance bezbariérových spojů a informování cestujících ve vozidlech.

„Rok 2019 bude posledním rokem měření a vyhodnocování standardů dle stávajících smluv, od roku 2020 budou platit nové, náročnější standardy, které by měly přinést výraznější kvalitativní posun v poskytovaných službách v rámci PID,“ dodává Adam Scheinherr“.

„Zároveň očekáváme skokový nárůst kvality v oblastech Středočeského kraje, kde dojde v následujícím období k integraci autobusových linek do systému PID,“ doplňuje ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje Pavel Procházka. 

Vybrané statistické údaje (k 31. 12. 2018)
•    počet autobusových linek PID: 376
•    počet autobusových dopravců PID: 19
•    počet autobusů PID: 2 183
•    průměrné stáří vozového parku: 8,5 let
•    podíl bezbariérově přístupných autobusů: 71 %
•    počet autobusových zastávek PID: 3 230 (dle názvů), 6 892 (dle jednotlivých stanovišť)
•    počet ujetých km autobusy PID za rok: cca 107 mil. km, z toho:
o    80 mil. km v Praze
o    27 mil. km ve Středočeském kraji


Autobusy PID v roce 2018 omládly a už přes 70 % jich je nízkopodlažních
Autobusy PID v roce 2018 omládly a už přes 70 % jich je nízkopodlažních
Iveca Crossway LE ČSAD Střední Čechy
Autobusy PID v roce 2018 omládly a už přes 70 % jich je nízkopodlažních
Iveca Crossway LE LINE dopravce Kateřina Kulhánková
Autobusy PID v roce 2018 omládly a už přes 70 % jich je nízkopodlažních
Iveco Crossway LINE dopravce Arriva Střední Čechy. Foto seznam-autobusu.cz
Autobusy PID v roce 2018 omládly a už přes 70 % jich je nízkopodlažních
Solaris Urbino 18 dopravce ČSAD Střední Čechy
Autobusy PID v roce 2018 omládly a už přes 70 % jich je nízkopodlažních
Scania Citywide Suburban LE dopravce POHL Kladno