Solbus na Transexpo Kielce 2012 © Pavel Bednář
Karosář Solbus dodá do Varšavy 35 kloubových autobusů ve spolupráci s Gazpromem. V říjnu prvních 11 autobusů v Olsztyně.
Karosář Solbus dodá do Varšavy 35 kloubových autobusů ve spolupráci s Gazpromem. V říjnu prvních 11 autobusů v Olsztyně.
Varšavská městská dopravní společnost Miejskie Zakłady Autobusowe (MZA) rozhodla o doplnění své flotily o 35 kloubových autobusů poháněných zkapalněným zemním plynem (LNG).
Solbus, jeho distribuční partner Lider Trading a Gazprom Germania uspěly ve veřejném tendru ve Varšavě. Solbus dodá MZA autobusy a Gazprom Germania se stane dodavatelem paliva a vybuduje nutnou plnící infrastrukturu. Již v říjnu tyto dvě společnosti uvedly do provozu prvních 11 LNG autobusů v polském městě Olsztyn.
Z TZ Gazprom
Zemní plyn může být využitý jako motorové palivo ve své zkapalněné formě (LNG) při teplotách -161 oC. Zkapalněný zemní plyn má stejné environmentální vlastnosti jako stlačený zemní plyn (CNG), který se jako motorové palivo běžně používá v mnoha evropských zemích.Solbus je rodinný výrobce autobusů v Polsku, zaměřuje se na výrobu autobusů poháněných zemním plynem. Nabízí tři hlavní výrobkové skupiny - městské, meziměstské a dálkové autobusy. Firma používá komponenty mezinárodních dodavatelů jako jsou Cummins, Iveco, ZF a Voith. Ve firma pracuje zhruba 150 zaměstnanců a její hlavní výrobní závod ve městě Solec Kujawski zaujímá plochu 8000 m2.
Z TZ Gazprom
BUSportál: V ČR se zatím zemní plyn ve vozidlech využívá pouze ve formě CNG (stlačený), palivo LNG (zkapalněný) zatím ani žádný český výrobce autobusů a pokud jsme zachytili ani jiný evropský výrobce nijak razantně nenabízí. Ke společnosti Solbus z historie tolik, že to byl licenční partner SOR Libchavy a spolupráce skončila neshodou. Velikost firmy Solbus odhadujeme co do produkce podle počtu zaměstnanců na max 200 vozů ročně.

Ostrava bude mít 14 nových trolejbusů
Vilnius objedná od Solaris další trolejbusy
Vídeň zahajuje novou éru s vodíkovými elektrobusy


